سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

انجام ۴۰ هزار مورد کلرسنجی توسط مرکز بهداشت آبادان

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۳:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۱۵۵۱
انجام ۴۰ هزار مورد کلرسنجی توسط مرکز بهداشت آبادان
سرپرست مرکز بهداشت آبادان از انجام ۴۰ هزار مورد کلرسنجی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان این مرکز در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نجمه سیدآقامیری امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تامین آب و غذای سالم و بهداشتی می تواند نقش اساسی در کاهش موارد ابتلا به بیماری های عفونی و بیماری های منتقله از آب داشته باشد.

او فعالیت‌هایی این مرکز در خصوص کنترل و نظارت بر آب آشامیدنی در سطح مصرف شهروندان انجام می شود را شامل کنترل‌های میکروبی، انجام کلر سنجی و تعیین میزان کلر باقی مانده آزاد آب، نمونه‌برداری، انجام آزمایش ها شیمیایی منابع آب و سنجش پایمترهای شیمیایی، بازدید از منابع و مخازن آب آشامیدنی و همچنین شبکه‌های آب‌رسانی، گزارش و پیگیری نواقص سیستم آب.رسانی به ارگان‌های ذیربط یا مسوول، تعیین حریم منابع و مخازن آب از طریق کمیته حفاظت از منایع آب شرب، تهیه محلول کلر ماد در مناطق روستایی، آموزش همگانی و نهایتا گزارش و پیگیری موارد نقص و شکستگی در سیستم انتقال به دستگاه های متولی برشمرد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۸۱ مورد نمونه‌برداری میکروبی در مناطق شهری و روستایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان در سال ۹۹، افزود: از این تعداد در مورد کلرسنجی‌ها ۳۹ هزار مورد مربوط به شبکه توزیع و هزار مورد دیگر مربوط به کارخانه‌های یخ‌سازی، سه چرخه‌های فروش آب و سایر منابع بوده است. همچنین یک هزار و ۴۴۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی از شبکه توزیع شهری و روستایی و حدود هزار مورد مابقی از سایر منابع توزیع آب برداشت شده است.

آقامیری بیان کرد: با بررسی نتایج آزمایشگاهی هر گونه آلودگی در منابع آبی به شرکت متولی اعلام و دستگاه متولی موظف است در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام نماید.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان در پایان بیان کرد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایت و پیشنهادها شهروندان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و موارد مطرح‌ شده در این سامانه در خصوص مشکلات کیفیت آبرسانی ظرف مدت حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز