طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان انجام شئد:

اهدای تجهیزات ورزشی به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی استان خوزستان

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۲۰:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۲۴۴۶
اهدای تجهیزات ورزشی به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی استان خوزستان
با حضور استاندار خوزستان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، مراسم اهدای تجهیزات ورزشی به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز 20 فرودین ماه در مراسم اهدای تجهیزات ورزشی به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی که با حضور دو نماینده اهواز و مسوولان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و جمعی از خانواده ورزش روستایی استان، در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال  کار ارزشمند نمایندگان استان خوزستان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، ۱۱۰ خانه ورزش روستایی تجهیز شدند که این جای تشکر دارد. البته نمایندگان یک کار خوب دیگر نیز برای همه استان ها انجام دادند و این که علاوه بر بودجه عادی سالانه، بودجه مناطق محروم را هم در نظر گرفتند که این اقدام بسیار زیبا و ارزشمند است. بر این اساس، مبلغ یک هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان به تفکیک شهرستان‌ها لحاظ شد که عدد بسیار جالب برای توسعه روستاها و مناطق محروم است که از نمایندگان مردم خوزستان که نقش بسیار خوبی در ایجاد این پدیده جدید در بودجه داشتند، تشکر می کنم.

او با اشاره به تاثیر ورزش بومی و محلی و ورزش همگانی در افراد، گفت: ورزش به افراد روحیه می دهد و نیز اگر کسی احساس کند که کوچکترین فعالیت ورزشی را دارد، آن صفت جوانمردی، پهلوانی و رادمردی خود به خود در او بروز می کند و سعی می کند از تخلف دوری کند و خود را به عنوان فردی که الگوی جامعه است، نشان دهد. به همین دلیل ورزش بومی محلی و خانه های ورزش روستایی و همچنین ورزش همگانی، اقدام ارزشمندی است که هم سلامت افراد را در پی دارد و هم عزت نفس افراد را بالا می برد که افزایش عزت نفس هم روحیه ورزشکاری است که باعث می شود، فرد به سمت پهلوانی، رادمردی، بزرگ مردی و الگوگیری از امام علی (ع) و قهرمانان و پهلوانان بزرگ باستانی تمایل پیدا کرده و باعث می شود که افراد از گناه، کارهای خلاف و اعتیاد دوری کنند و خود را به کارهای خیر و ارزشی، وصل کنند.

استاندار خوزستان افزود: از مدیرکل ورزش خوزستان می خواهم که در کنار ورزش همگانی و ورزش روستایی، ورزش قهرمانی تیمی و انفرادی را هم از روستاها شروع کند زیرا استعدادهای بسیاری در روستاها وجود دارد. شخصیت اسکلتی و جسمی فرد در دوران کودکی شکل می گیرد که اگر این نهال به درستی رشد پیدا کند، مثل یک سرو، رشد کرده و بالا می رود و در غیر این صورت نیز از مسیر منحرف می شود. در ورزش نیز باید اقدام های لازم از کودکی فرد انجام شود. خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی، امکانات خوبی از نظر سالن های ورزشی در سراسر کشور و اغلب روستاها به وجود آورده است. ضمن این که در روستاها می توانیم سالن های موجود را بدون این که هزینه زیادی در برداشته باشد، چند منظوره کنیم و از افراد خود روستاها مربی بسازیم و با کمترین هزینه می توانیم رشته ورزشی تشکیل داده و کارهای بزرگی انجام دهیم.

لازم به ذکر است که با تجهیز ۱۱۰ خانه ورزش روستایی که امروز به انجام رسید، تا کنون ۲۰۶ خانه ورزش روستایی در خوزستان به وسایل ورزشی تجهیز شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز