سرمربی تیم فوتبال فولاد ایران بیان کرد:

گروه ما گروه مرگ است/فوتبال ایران باید از"حردانی" استفاده کند/مسابقه با السد رقابت من با ژاوی نیست

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۴:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۴۵۹۶
گروه ما گروه مرگ است/فوتبال ایران باید ازحردانی استفاده کند/مسابقه با السد رقابت من با ژاوی نیست
سرمربی تیم فولاد ایران گفت: دیدار ما با السد، تقابل من با ژاوی نیست چون شرایط، امکانات و بازیکنانی که تیم های حوزه خلیج فارس دارند با وضعیت تیم‌های ایرانی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جواد نکونام امروز سه شنبه 23 فرودین ماه، در آستانه دیدار تیمش با السد قطر، ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران و دسترسی سریع تر به واکسن کرونا درباره نمایش این تیم در دیدار برابر العین اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم درباره دیدار با العین صحبت کنم باید بگویم با وجود اینکه تیم ما سال قبل برنامه‌ای برای حضور در آسیا نداشت، اما تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم به این مسابقه ها برسیم. در نهایت در لیگ سوم شدیم و به آسیا صعود کردیم. با توجه به این قانون که تیم قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم لیگ قهرمانان می‌رسد ما به پلی اف رفتیم در حالی که ما با رتبه‌ای که بدست آوردیم باید مستقیم به لیگ قهرمانان صعود می‌کردیم.

او گفت:  به هر حال شرایط طوری فراهم شد که ما باید با تیم خوب العین رقابت می‌کردیم و خودتان شرایط و بازیکنانی که تیم‌های حاشیه خلیج فارس دارند را می‌دانید، به ویژه العین که سابقه قهرمانی در آسیا را هم دارد. آنها بازیکنانی در اختیار دارند که می‌توانند در یک لحظه نتیجه مسابقه را عوض کنند. با این حال بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند و جانانه تلاش کردند و خیلی خوب به نکات تاکتیکی گوش دادند و توانستیم العین را شکست بدهیم و خوشبختانه اولین قدم را  برای حضور در مرحله گروهی محکم برداشتیم. در مرحله گروهی هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا وقتی آخرین مسابقه را انجام می‌دهیم سرمان را بالا بگیریم و هواداران را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم فولاد ایران در پاسخ به این سوال که العین تیم پرقدرتی بود اما نمایش بازیکنان فولاد فوق‌العاده بود، افزود: همانطور که گفتم تیم العین بازیکنانی دارد که در یک لحظه می‌توانند نتیجه را عوض کنند اما ما توانستیم این موقعیت و فضا را از بازیکنان کلیدی‌ حریف بگیریم. در ادامه توانستیم از جایی که دقیقا نقطه قوت العین بود به دو گل برسیم. جالب است که من  نکته‌ای را به شما بگویم. شاید باورش برای خیلی از مردم سخت باشد که قرارداد صالح حردانی که گل اول ما را به ثمر رساند 50 میلیون تومان است و وقتی من به باشگاه فولاد آمدم این بازیکن حتی فاقد قرارداد حرفه‌ای بود و من از باشگاه خواهش کردم که با او قرارداد ببندند تا بتوانیم از او استفاده کنیم و خدا را شکر روز به روز پیشرفت می‌کند و به نظرم یکی از مدافعان راستی است که می‌تواند به تیم ملی کمک بکند. او می‌تواند حداقل در لیست تیم ملی باشد و قطعا بهتر از این است که ما بخواهیم بازیکن چپ پا را در سمت راست استفاده کنیم. او آینده فوتبال ایران است و باید هر چه زودتر به تیم ملی دعوت بشود. او در رقابت های بزرگ لیگ هم شایستگی‌اش را نشان داده و الان هم در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش خوبی ارایه کرده است. فوتبال ایران باید از چنین بازیکنان جوانی استفاده کند.  

نکونام بیان کرد: در مجموع فکر می‌کنم تیم ما از لحاظ عملکرد تیمی نمایش بی نقصی ارایه کرد. ما، العین که در تمامی هفده بازی اخیرش به تمام حریفان گل زده بود را کنترل کردیم و به مهاجم این تیم که آقای گل لیگ امارات است فرصتی ندادیم و در نهایت به گل هم رسیدیم.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقال ها شما با دست بسته به آسیا رفتید، توضیح داد: ما سال قبل در نیم فصل دوم وقتی سه بازیکن جدید جذب کردیم این موضوع به روند رو به رشدمان خیلی کمک کرد و خودتان دیدید که تیم ما در نیم فصل دوم به شرایطی رسید که توانست به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. متاسفانه با اتفاقی که یک جوان بی‌تجربه انجام داد هم برای ما و خودش و هم باشگاه استقلال مشکل به وجود آورد و در نهایت باعث شد که پنجره ما بسته شود. حداقل توقع من از مسوولان این بود که بهخاطر حضور ما در لیگ قهرمانان فرصت می‌دادند تا بازیکنانی جذب کنیم. رقبای ما العینی بود که شما وضعیت تیمشان را می‌دانید یا در مرحله گروهی باید به مصاف السد و النصری برویم که مدعی قهرمانی آسیا هستند. حداقل توقع ما این بود که بتوانیم بازیکن بگیریم تا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم. تیم‌هایی که در نیم فصل دوم بازیکن جذب می‌کنند حتما نسبت به نیم فصل اول بهتر نتیجه می‌گیرند چون نقاط ضعف خودشان را پوشش می‌دهند و برای بازیکنان مصدوم جانشین می‌خرند ولی متاسفانه این شرایط برای ما به وجود نیامد و به مشکل خوردیم و اکنون با کمبود بازیکن مواجه هستیم. ما در دو دیدار پشت سر هم موسی کولیبالی را در اختیار نداشتیم و ایوب والی متاسفانه مصدوم شد و من الان فقط یک مدافع وسط در اختیار دارم و اگر خدایی نکرده بازیکنی از دست بدهم با مشکل روبه‌رو می‌شوم. شما می‌دانید ما امروز که رقابت می‌کنیم دو روز استراحت می‌کنیم و روز سوم باید رقابت کنیم. شرایط بسیار سختی است. العین با 30 بازیکن به اینجا آمده بود و حداقل 23 بازیکنش شناخته شده بودند. یا السد هم چنین شرایطی دارد ولی ما باید با دست خالی به مصاف حریف برویم. امیدوارم خستگی روی کار ما تاثیر نگذارد و بتوانیم به امید خدا دل هواداران و مردم ایران را شاد کنیم و شرمنده آنها نشویم.

او درباره میزبانی عربستان تصریح کرد: روز اولی که به عربستان آمدیم تا دیدار اول میزبانی‌شان فوق‌العاده بود، اما متاسفانه بعد از آن دیدار زمین تمرینی که در اختیار گرفتیم مثل زمین تمرین قبل از مسابقه با العین نیست. ما دیروز در زمینی تمرین کردیم که کنارش در حال ساخت زمین تنیس هستند و این مساله گرد و خاک خیلی زیادی ایجاد کرد و تمرین ما با مشکل مواجه شد و من از آقای آذری خواهش کردم که به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه بنویسند تا زمین تمرین ما عوض شود ولی هنوز موافقت نشده است. قرار بود توپ های مسابقه را دیروز به ما بدهند که هنوز این اتفاق هم نیفتاده است. شرایط پلی‌اف ایده‌ال و خوب بود اما تا الان شرایط مثل گذشته نیست. با این حال قول داده‌اند شرایط بهتری را ایجاد کنند تا بتوانیم با تمرکز بیشتر کارمان را پیش ببریم.

نکونام در پاسخ به این سوال که شما باید در این مرحله در رقابتی لالیگایی به مصاف تیم ژاوی بروید، اضافه کرد: السد همانطور که می‌دانید در لیگ امسال سه تساوی دارد و 19 برد. فکر می‌کنم این گویای همه چیز است. تمام بازیکنان این تیم یا دو ملیتی هستند یا بازیکنان خارجی مثل کاسورلا که در دنیا شناخته شده است. این گروه سخت‌ترین گروه رقابت‌هاست و به نظر من گروه مرگ رقابت ها است. ما اول با العین رقابت کردیم و بعد باید با السد و النصر و الوحده روبه‌رو شویم. واقعا گروه سختی است و امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم. السد تیم بسیار خوبی است. ما سه چهار رقابت این تیم را دیده‌ایم. تیمی است که اگر لحظه‌ای مرتکب اشتباه شوید قطعا شما را جریمه می‌کند و شرایط سختی را به وجود می‌آورد. باید با تمرکز بالا و کیفیت بالا به مصاف این تیم برویم. در زمین مسابقه تیمی که بهتر است، موفق می‌شود و اسم‌ها و عناوین و ستاره‌ها در زمین رقابت نمی‌کنند. این دیدار تقابل من با ژاوی نیست چون امکانات شرایط و بازیکنانی که تیم های حوزه خلیج فارس دارند با وضعیت تیم‌های ایرانی متفاوت است.

سرمربی تیم فولاد ایران در پایان افزود: می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از آقای آ‌ذری داشته باشم که در اینجا خیلی زحمت کشیده‌اند. از کادر فنی و بازیکنان تیم‌ام باید تشکر کنم. با توجه به شرایط قرنطینه کار در  اینجا بسیار سخت است و من امیدوارم بتوانیم با نتایج خوب همه را شاد کنیم. از باشگاه سپاهان، باشگاه نساجی و دوستان خوبم در تیم ملی تشکر می‌کنم  که پیام های محبت‌آمیزی برای من و باشگاه ارسال کردند. امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

 

نظر شما