معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خبر داد:

سیاست‌های استانی مصرف آب در تابستان پیش رو تبیین می شود/تخصیص بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای مناطق محروم خوزستان

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۱۶:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تنش آبی، مساله اساسی خوزستان است و مقرر شده سیاست‌های استانی برای مصرف آب در تابستان پیش رو تبیین شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فاضل عبیات در حاشیه جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و امیدیه که پنج شنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مباحث و مشکلات شهرستان ماهشهر در جلسه مطرح و پیگیری شد. اولین مشکل این شهرستان بحث آب بود که مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: تصفیه‌خانه آب ماهشهر یکی از پروژه‌هایی است که تامین اعتبار آن باید پیگیری شود. حل مشکلات این طرح برای راه‌اندازی تا پایان اردیبهشت‌ماه باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، مشکل آب بخش اصلی ماهشهر رفع خواهد شد. در زمینه تامین و توزیع آب نیز موارد اختلافی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که قرار است در مدت یک هفته، این مساله رسیدگی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

عبیات با اشاره به مشکلات آب روستایی در ماهشهر بیان کرد: قرار است مشکل آبرسانی به روستاهای گُرگُر که بخشی از آن‌ها در ماهشهر و بخشی در شادگان قرار دارند، رفع شود تا در آغاز فصل تابستان مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

او اضافه کرد: از گذشته بحث‌هایی مطرح بود تا از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب ماهشهر برای پتروشیمی‌ها استفاده شود و آبی که پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنند به سمت تصفیه‌خانه آب ماهشهر برود. این موضوع، یک بحث کلان است و قرار است در جلسه شورای راهبردی استان خوزستان این مسیله و مباحث مربوط به مشارکت پتروشیمی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: کمیته تخصصی برای بررسی موضوع های مختلف مربوط به آب و فاضلاب تشکیل شده است تا دستگاه‌های اجرایی متولی بحث آب و فاصلاب، اختلاف ها را با یکدیگر حل و فصل کنند.

عبیات با اشاره به مشکلات صیادان و مسایل مرتبط با شیلات نیز بیان کرد: قرار است مشکلات اسکله‌های صیادی و شیلات در جلسه شورای شیلات استان خوزستان مطرح و رفع شوند.

او ادامه داد: در قانون بودجه امسال، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم خوزستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این بودجه و مشارکت نهادهای غیر دولتی، پروژه‌هایی که نیاز به اعتبارهای کمتری دارند و می‌توان آن‌ها را برای رفاه بیشتر مردم اجرایی کرد، به بهره‌برداری برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه تنش آبی، مساله اساسی خوزستان است، افزود: در سال آبی جاری بارش باران در خوزستان کم بوده و مقرر شده با توجه به این شرایط، مسایل مربوط به کمبود آب، تنش آبی و ضرورت‌های مصرف بهینه آب در استان پیگیری و سیاست‌های استانی برای مصرف آب در تابستان پیش رو تبیین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز