رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:

کاهش ۷۰ درصدی برگزاری مراسم در خوزستان/ واکسیناسیون ۳۰ هزار و پانصد خوزستانی تا کنون/ افزایش تیم های واکسیناسیون برای تسریع در روند تزریق

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۴:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۳
کاهش ۷۰ درصدی برگزاری مراسم در خوزستان/ واکسیناسیون ۳۰ هزار و پانصد خوزستانی تا کنون/ افزایش تیم های واکسیناسیون برای تسریع در روند تزریق
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا کنون پنج مرحله واکسن وارد استان شده و دو محموله واکسن نیز در راه استان است، تعداد تیم های واکسیناسیون افزایش یافته و آماده تسریع در روند واکسیناسیون هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان امروز شنبه 28 فروردین ماه در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در این نشست فرمانداران دو شهر دزفول و آبادان که با روند افزایشی بیماران مواجه هستند، حضور یافتند و آخرین وضعیت شهرستان ها را توضیح دادند.

او گفت: استاندار شخصا دستوراتی مبنی بر تشکیل تیم ویژه و حضور در این شهرستان ها و بررسی مسایل و مشکلات را صادر کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی  شاپور اهواز در خصوص وضعیت کلی ناشی از کرونای استان،  توضیح داد: وضعیت استان به صورت کلی به حالتی ثابت رسیده و در شهر اهواز آمار بیماران بستری روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر است که در چند روز گذشته تغییری نداشته که امیدواریم وارد روند کاهشی شویم.

سخنگوی قرارگاه ستاد مقابله با کرونای خوزستان با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: دستورالعمل های بهداشتی که توسط فرمانداران ابلاغ و اجرا شده موجب کاهش شیوع بوده برای نمونه در شهر اهواز شهر به ۲۸ بلوک تقسیم شده و فاصله گذاری ها توسط مسوولین این بلوک ها در حال اجرا است.

ابول نژادیان اضافه کرد: قرارگاهی در فرمانداری اهواز تشکیل شده که به صورت روزانه نحوه اجرای پروتکل ها در سطح شهر، اداره ها، ارگان ها و در مراسم عزا و عروسی را رصد می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد برگزاری مراسم در سطح استان، افزود: در یک هفته گذشته حدودا ۷۵ درصد از مراسمی که قرار بود برگزار شود، توسط ستادهای استانی و شهرستانی لغو شده و از برگزاری ممانعت به عمل آمده، اما همچنان ۲۰ تا ۲۵ درصد از مراسم در حال برگزاری است.

او ادامه داد: تلاش ما برای رسیدن به عدد ۹۰ درصد است تا بتوانیم جلوی برگزاری ۹۰ درصد از مراسم را بگیریم.

ابول نژادیان گفت: همراهی اتاق اصناف در هفته گذشته روند خوبی داشته و امیدواریم این روند و همکاری هم از طرف اصناف و هم مردم ادامه دار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان در خصوص ادامه روند واکسیناسیون بیان کرد: تا کنون حدود ۳۰ هزار و پانصد نفر در استان واکسن دریافت کرده اند و دو محموله نیز این هفته به دست ما خواهد رسید که تعداد آنها به اندازه محموله های قبل است، تا کنون پنج مرحله واکسن وارد استان شده و بر اساس قول هایی که وزارت بهداشت داده، مقرر شده این تعداد محموله ها از پنج مرحله قبلی بیشتر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز