پیشکسوت فوتبال فولاد خوزستان مطرح کرد:

تجارب کادر فنی و مدیریتی فولاد در رقابت بازیکنان مشهود است/فولاد ۲۰۲۱ در شرایطی سخت تر مسیر موفقی را طی کرده است/صدا و سیما باید به هواداران فولاد هم احترام بگذارد

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۶:۲۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۶۴۳۸
تجارب کادر فنی و مدیریتی فولاد در رقابت بازیکنان مشهود است/فولاد ۲۰۲۱ در شرایطی سخت تر مسیر موفقی را طی کرده است/صدا و سیما باید به هواداران فولاد هم احترام بگذارد
بازیکن سابق تیم فولاد خوزستان گفت: تیم فعلی فولاد در شرایطی سخت تر، مسیر موفقی را طی کرده است و رقابت به رقابت توانایی های بیشتری از خود به نمایش می گذارد.

لفته حمیدی پیشکسوت و بازیکن سابق تیم فولاد خوزستان امروز شنبه 28 فرودین ماه به بهانه دیدار امشب فولاد ایران و الوحدات اردن در گفت و گویی به سوالات خبرنگار برنا پاسخ داد که در ذیل می خوانیم.

گروه فولاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

در ابتدا جا دارد در گذشت مربی پیشکسوت آقای نادر دست نشان، کسی که سر مربی تیم هایی مثل استیل آذین، نساجی، نفت آبادان و شهرداری اراک بود را به جامعه ورزش مخصوصا جامعه فوتبال تسلیت عرض کنم، مرحوم دست نشان سرمربی من در شهرداری اراک بود و خاطرات خوبی از خود بجا گذاشت، امیدوارم همه پیشکسوتان و جامعه فوتبال قدر هم را بدانند و با هم خوب باشند.

گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، بسیار سختی است در این گروه تیم السد قطر قهرمان دور قبل با مربی گری ژاوی حضور دارد، از طرفی تیم متمول و مدعی النصر عربستان. همچنین تیم الوحدات اردن که عملکرد خوبی تا رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمان داشته و در اولین دیدار در مقابل النصر که مدعی قهرمانی است، خوب ظاهر شده و با این تیم عربستانی به تساوی رسیده است. هر چند شایستگی های تیم فولاد کمتر از این تیم ها نیست و با وجود اینکه مانند این تیم ها هزینه نکرده و حتی نتوانسته در نیم فصل به دلیل پنجره بسته بازیکن جذب کند تا اینجا، عملکرد بسیار خوبی داشته و همانطور که قبلا گفتم سطح انتظار ها را هم بالا برده است.

دیدار با الوحدات را چگونه پیشبینی می کنید؟

پیشبینی سخت است، اما اگر فولاد همچون دو دیدار قبل ظاهر شود، قطعا به نتیجه دلخواه خواهد رسید. همانطور که مربی تیم در نشست خبری گفت، در این دیدار فولاد باید بتواند سه امتیاز را کسب کند و برای این منظور باید توان صد درد صدی بگذارد. فولاد باید همچون دو دیدار قبل هوشمندانه و منسجم عمل کند، قطعا در این دیدار تجربه دو دیدار قبل باید به کار گرفته شود. امیدوارم که نتیجه مطلوب حاصل شود.

با توجه به دیدارهای فشرده(هر سه روز یک دیدار) شرایط فولاد را در ادامه چگونه می بینید؟

مسابقه هایی که هر سه روز یک مرتبه برگزار می شود، در ادامه، رقابت ها را رفته رفته سخت تر می کند. البته این شرایط برای فولاد سخت تر هم می شود چرا که نسبت به بقیه رقبا یک دیدار بیشتر(پلی آف) انجام داده و از همه مهمتر در نیم فصل نیز نتوانسته بازیکن جدیدی جذب کند. از طرفی اینکه ما در ایران عادت کرده ایم که هر پنج روز یا هفت روز یک مرتبه رقابت کنیم و دیدار در شرایط فشرده کمی برایمان سخت است و در این شرایط باید تیم ها بتوانند ریکاوری خوبی داشته باشند از طرفی امسال یک تفاوت دیگر هم دارد و آنهم شرایط کرونایی و ترس از درگیری کرونایی افراد است.

بازیکنان جوان فولاد را در دو دیدار اخیر چگونه دیدید؟

هر تیمی باید با جذب بازیکن جوان، بازیکن سازی کند. فولاد هم همواره با جذب جوانان انرژی خوبی به تیم داده و خوشبختانه بازیکنان جوان فعلی تیم تا کنون عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته اند. عملکرد صالح حردانی در دیدار اول آسیایی خود نشان از پتانسیل های بالای این بازیکن دارد که قطعا تجارب کادر فنی در رسیدن به این تکامل نقش به سزایی داشته است.

از تجربه گفتید، کادر فنی فولاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

کادر فنی واقعا کار بلد و با تجربه است، سید محمد علوی مدیر تیم فولاد، بازیکن تیم ملی و سر مربی تیم هایی مثل اروند خرمشهر و استقلال خوزستان بوده و با وجود پیشنهادهای خارجی در کنار فولاد ماند تا به فوتبال خوزستان خدمت کند. از طرفی جواد نکونام سرمربی خوبی است. اهل مشورت است، ارتباطات بین المللی در این زمینه دارد که توانسته مربی های خارجی خوبی را به فولاد بیاورد در کنار همه اینها از با تجربه هایی مثل مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی، نادر غبیشاوی و دیگر عزیزانی که همه سابقه رقابت های ملی دارند، استفاده می کند، وزنه سنگینی روی نیمکت فولاد است و با لطف خدا، هم دلی و انسجام که وجود دارد، می توانند فولاد را به موفقیت برسانند.

عملکرد مدیریت باشگاه فولاد تا چه اندازه در این مسیر موثر است؟

قطعا بسیار. البته آقای آذری عملکر مناسبی از خود نشان داده، در بدو ورود خود به خوزستان کمی با مشکل رو به برو شد اما با صبر و حوصله و تجربه، عملکرد مناسبی از خود نشان داد و در حال حاضر بازخورد مثبتی در استان داشته است. آذری انسانی توانمندی است و ایشان یکی از عوامل مهم موفقیت فولاد در راه یابی به آسیا است.

فولاد ۲۰۲۱ با فولاد دور قبل حاضر در آسیا چه تفاوتی کرده است؟

طی سال های گذشته فولاد در جدول جایگاه مناسبی نداشته، اما با آمدن آقایان آذری و نکونام فولاد توانست به جایگاه خود و در جمع مدعیان لیگ باز گردد و در آسیا هم تا کنون خوب ظاهر شده است. شرایط این تیم با شرایط دور قبل حضورش در آسیا بسیار متفاوت است. قطعا تیم فعلی در شرایطی سخت تر مسیر موفقی را در حال پیمودن است و رقابت به رقابت توانایی های بیشتری از خود به نمایش می گذارد.

و نکته پایانی

آنطور که متوجه شدم دیدار فولاد و الوحدات از هیچ شبکه تلوزیونی ایران پخش نخواهد شد، این در حالی است که تمامی دیدارهای پرسپولیس و استقلال و یا تراکتور پوشش داده می شوند، سوال من این است که مگر فولاد، نماینده ایران محسوب نمی شود؟ مگر این تیم هوادار ندارد؟ صدا و سیما باید به هوادارن تیم فولاد هم احترام بگذارد و رقابت های این تیم را کامل پوشش دهد. امیدوارم مسوولان ارشد استان پیگیری کنند و شرایط پخش این دیدار فراهم شود.

نکته پایانی اینکه باید از هواداران خوب فولاد یادی کنم که با صبر و حوصله و حمایت از تیم نتیجه تلاش های مدیریت و کادر فنی را دیدند و با قدرت گرفتن فولاد شادی به خوزستان برگشته است، خوزستان دچار مشکلات فراوانی است اما هر زمان فولاد نتیجه می گیرد و موفق می شود، شادی در خوزستان موج می زند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز