استاندار خوزستان خبر داد:

تامین اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی و محروم خوزستان/هماهنگی ارسال ۱۷۰۰ تن محموله های مرغ به استان/ارایه طرح پیشنهادی ساماندهی مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۶:۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱۶
تامین اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی و محروم خوزستان/هماهنگی ارسال ۱۷۰۰ تن محموله های مرغ به استان/ارایه طرح پیشنهادی ساماندهی مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان
استاندار خوزستان سفر کاری دو روزه خود به تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی در خصوص سفر کاری دو روزه خود به تهران اظهار کرد: نشست هایی در راستای مسایل انتخابات و موضوع های اجتماعی و همچنین مطالبه های اقشار مختلف با معاونان  امنیتی، سیاسی و منابع انسانی وزارت کشور برگزار شد.

او با بیان اینکه در ادامه دیدار کاری خوبی با معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور داشتیم و در خصوص ذخایر کالاهای اساسی به ویژه در زمینه کمبود مرغ مباحثی مطرح شد، گفت: با توجه به اینکه بازار استان از نظر تامین مرغ وضعیت خوبی ندارد و میزان این کالا در کشتارگاه ها با میزان مصرف مردم هماهنگی ندارد و کمبود زیادی داریم، توافق کردیم که در اسرع وقت حدود ۲۰۰ تن مرغ منجمد به استان حواله شود و پس از آن ۳۰۰ تن دیگر و در مرحله بعد ۲۰۰ تن دیگر ارسال شود و قرار شد از واردات هم هزار تن به خوزستان تخصیص دهند که در مجموع ۱۷۰۰ تن می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به نشست خود با رییس سازمان هدفمندی یارانه ها و در نظر گرفتن اعتبار خوبی برای کمک به بخش های مختلف استان، افزود: برای شیوه جذب اعتبارهای استانی هماهنگی خوبی شد. قبل از عید نوروز هم اعتبارهای خوبی برای حقوق آبداران گرفتیم و پیگیر سایر موارد هستیم که به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در ادامه با معاون اول رییس‌جمهور جلسه داشتم و مصوبه های سفر ایشان به استان را مرور کردیم؛ در این جلسه مسکن بندر امام و شیوه واگذاری زمین، موجودی انبار ها در گمرک ها و بنادر را بررسی کردیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در این جلسه با توجه به فصل برداشت و نیاز به وسایل حمل و نقل به طور همزمان هم برای ترخیص کالاهای موجود در گمرک ها و بنادر و هم برای بارگیری محصولات کشاورزی تبادل نظر شد همچنین در خصوص دو نرخی بودن شکر صحبت کردیم و قرار شد احتمالاً تا پایان ماه رمضان تک نرخی شود که از سرگردانی بازار جلوگیری شود.

او اضافه کرد: در پایان برنامه های روز اول سفر با تعدادی از سرمایه‌گذاران در دفتر کار دیدار هایی داشتیم.

استاندار خوزستان در خصوص روز دوم سفر خود توضیح داد: دیدار خوبی با وزیر راه و شهرسازی داشتم و مروری بر کل پروژه های بخش راه استان داشتیم و یکایک پروژه ها روی نقشه بررسی شد و برای تسریع در اجرای پروژه ها تبادل نظر شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: در ادامه جلسه ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران سازمان برنامه و بودجه داشتیم و برای تامین منابع مالی پروژه ها توافق هایی صورت گرفت.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در این جلسه توافق شد سفر مشترکی با حضور ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه برای بررسی مسایل استان انجام شود و عملیات اجرایی پروژه ساخت جاده اهواز - ایذه - لردگان آغاز شود.

او اضافه کرد: همچنین نشستی با معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری داشتیم و در این نشست حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای روستاها و مناطق محروم استان برای پروژه های راهسازی، آب شرب، بیمارستان ها و سایر نیازها در نظر گرفته و قرار شد معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری پس از ماه مبارک رمضان سفری داشته باشند که در خصوص نحوه توزیع این اعتبارات تصمیم گیری شود.

استاندار خوزستان افزود: جذب این اعتبار فرصت بسیار خوبی برای استان است و می تواند حرکت موثری در راستای محرومیت زدایی باشد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: همچنین جلسه‌ای با وزیر نفت در خصوص ساماندهی مسوولیت های اجتماعی داشتیم. در این جلسه طرح پیشنهادی ارایه و قرار شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت در روزهای آینده جمع‌بندی کنند و به دولت با ارایه راهکار بدهند و امیدوارم این طرح نتیجه بدهد و اگر نتیجه بدهد، عدد بسیار بالایی ظرف چهار سال آینده برای حل مشکلات آب شرب، فاضلاب و روان آب های سطحی و پیشگیری از سیل و راه تخصیص داده می شود.

استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار نقل قول پیرامون ناپدید شدن محموله مرغ در مسیر بوشهر تاکید کرد: چنین چیزی را مطرح نکرده ام و بیان این نقل قول از سوی من نادرست است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز