استاندار خوزستان در گفت و گو با شبکه آبادان مطرح کرد:

خوزستان متناسب با توسعه نفتی رشد نکرده است/انعقاد تفاهم مشترک و منطقی با سازمان منطقه آزاد اروند/بهره برداری از پروژه های آب و فاضلاب آبادان با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سه ماه آینده/برخورد با مدیران خاطی واکسن کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۹۱۲۲
خوزستان متناسب با توسعه نفتی رشد نکرده است/انعقاد تفاهم مشترک و منطقی با سازمان منطقه آزاد اروند/بهره برداری از پروژه های آب و فاضلاب آبادان با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سه ماه آینده/برخورد با مدیران خاطی واکسن کرونا
استاندار خوزستان شامگاه پنجشنبه از طریق مصاحبه تلوزیونی و رادیویی با شبکه مرکز آبادان، با مردم این شهرستان گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، قسم سلیمانی دشتکی که برای بررسی مشکلات شهرستان های آبادان و خرمشهر و حضور در نشست های شورای برنامه ریزی این شهرستان ها به منطقه آزاد اروند سفر کرده است، پس از بازدید از مرز شلمچه و بررسی مشکلات شهرستان خرمشهر، در پایان روز اول سفر خود، شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی تلوزیونی و رادیویی مرکز آبادان اظهار کرد: بر اساس تجاربی که در استان های دیگر کسب کردم و احساس قرابتی که پیشتر در شهرستان و استان های دیگر با مردم خوزستان داشتم، فکر می کنم می توانم در این استان تاثیرگذار باشم.

او گفت: ⁩با توجه به اینکه ویروس انگلیسی از مرزهای خوزستان وارد کشور شد، توانستیم با پایش در مبادی ورودی و همیاری و همکاری مردم و مسوولان به ویژه فرهنگ سازی از سوی سران عشایر و طوایف استان در زمان نسبتا مناسبی کنترل بیماری را در دست بگیریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کرونا همچنان چالشی جدی برای همگان است، افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با آن است، تلاش کردیم برای مشاغل آسیب دیده از کرونا بسته های حمایتی در نظر گرفته شود، از جمله تسهیلات اعطای ۱۲ میلیون تومان به بالا به صاحبان کسب و کارها، هر چند که می دانیم کافی نیست.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به شناسایی حدود 250 تا 300 پروژه که نیاز به منابع کمی برای به بهره برداری رسیدن دارند، و به سرعت تا پایان سال افتتاح خواهند شد، تاکید کرد: در برخورد با مدیران متخلف و کم کار، همچنین تعداد زیاد و بی حاصل مشاور در اداره ها بدون تعارف عمل می کنم. متاسفانه در استان مدیران مدام جمله ی پول نداریم را تکرار می کنند، اینجا باز هم تاکید می کنم که باید برای گرفتن بودجه تلاش کرد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ⁩منابع مالی اختصاص یافته در استان هم ردیف های ملی دارد هم استانی و هم شهرستانی. از انواع راه ها برای جذب و اختصاص بودجه و تسهیلات سرمایه گذاری برای برطرف کردن مشکلات از جمله و به ویژه چالش آب و فاضلاب استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه ⁩در استان سه قرار گاه محرومیت زدایی، آب و فاضلاب و مسکن را برای خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از انواع بلایا احداث کردیم، تصریح کرد: هدف از این کار این است تا خدمت رسانی از حالت بروکراسی خارج و استعلام و اخذ امضاها به حداقل برسد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نقش نهادها و ارگان بزرگ اقتصادی از جمله شرکت های نفتی و گازی در اجرای مسوولیت های بسیار حایز اهمیت است، اظهار کرد: در این زمینه طی رایزنی های انجام شده با وزارت نفت به نتایج خوبی دست یافتیم و در تلاشیم حدود دو میلیارد یورو در این خصوص جذب شود. با اختصاص و جذب این بودجه بسیاری از مشکلات استان مثل اصلاح شبکه آب و فاضلاب، روان آب ها، سیل و… بر طرف خواهد شد.

سلیمانی دشتکی افزود: به مدیران اجرایی شهرستان آبادان دستور دادیم در حوزه آب و فاضلاب طرح هایی که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند باید حداکثر تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد و تصفیه خانه های در حال ساخت حداکثر باید تا تیر۱۴۰۰ وارد مدار شوند.

او با بیان اینکه نظر من این است که بهره برداری از یک طرح بهتر از تعریف چندین پروژه نیمه تمام است، بیان کرد: به عنوان مثال بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دچار کم آبی هستند، واضح است که در یک سال نمی‌توانیم مشکل همه روستاها را برطرف کنیم اما تلاش می کنیم حداقل چالش های ۲۰۰ روستا برطرف شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: با توجه به تغییر مشاغل و توسعه میادین نفتی متاسفانه خوزستان متناسب با توسعه نفتی رشد نکرده است که از بیان این مبحث در این برنامه خود داری می کنم. از زمان آغاز به کار بنده در خوزستان حدود دو ماه می گذرد و در این مدت در حال اصلاح ساختار هستم. نا امیدی و نگاه سیاسی به مدیریت ها برای مدیران بدترین آفت است. در عین حال ما مدیران خوبی در استان هم داریم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص شرایط بنادر و ته لنجی ها نیز نیازمند بررسی بیشتر هستیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه سیل ۹۸ علاوه بر خسران دارای نعمت هایی هم بود، افزود: افزایش کشت شلتوک و برنج در خوزستان یکی از این موارد است اما اگر بخواهیم شرایط تر آبی را امسال در پیش گیریم قطعا تا دو یا سه ماه آینده با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که در شرایط خشکسالی هستیم.

او ادامه داد: در ارتباط با کشت امسال، تخصیص آب سال های گذشته را نداریم و قطعا محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: افق آبادان و خرمشهر در قالب منطقه آزاد را خوب می بینیم و به دنبال تفاهم مشترک و منطقی با سازمان منطقه آزاد هستیم تا توسعه سرعت گیرد.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان در خصوص وضعیت فعلی استان در شیوع بیماری کووید 19 بیان کرد: علاوه بر پیش بینی واکیسناسیون کرونا در ماه های آینده اما بهترین شیوه در حال حاضر رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

سلیمانی دشتکی افزود: در شهرهای قرمز از بزرگان و افراد ذی نفوذ می خواهیم که از مراوده های شهروندان جلوگیری کنند. در قرارگاه سردار شهید سلیمانی علاوه بر پایش افراد کرونایی و اطرافیان آنان، سعی بر کنترل بیماران داریم تا از انتشار بیشتر ببماری جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در پایان با اشاره به حواشی تزریق واکسن توسط برخی مدیران درون استان و بازتاب ملی و بین المللی خبر آن، تاکید کرد: تزریق واکسیناسیون به مدیران خارج از نوبت عمل زشتی است و با توجه به دستور رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور، با مدیران خاطی بر خورد خواهد شد.

 

 

نظر شما