استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح کرد؛

ارتباط های خانوادگی عامل ۵۷ درصد از سرایت کرونا در خوزستان است/ رتبه اول استان از نظر واکسیناسیون در کشور/ برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر با رعایت پروتکل ها

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۹۷۸۲
ارتباط های خانوادگی عامل ۵۷ درصد از سرایت کرونا در خوزستان است/ رتبه اول استان از نظر واکسیناسیون در کشور/ برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر با رعایت پروتکل ها
استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس کرونا ناشی از مراوده های خانوادگی و فامیلی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از زحمت های همه مسوولان و اصناف تشکر می کنم. شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا دو هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم.

او با اشاره به مباحث طرح شده در نشست امروز ستاد ملی کرونا گفت: بنا بر گزارش ها ویروس گونه هندی بسیار کشنده تر و مسری تر از گونه انگلیسی است در عین حال باید توجه کرد ورود گونه انگلیسی به کشور در زمانی اتفاق داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم اما اگر امروز گونه هندی وارد شود با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی دچار مشکل جدی خواهیم شد از این رو لازم است در قرارگاه کرونا نسبت به کنترل مبادی ورودی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این گونه کرونا برنامه ریزی شود.

استاندار خوزستان افزود: در ارتباط با شب های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار شود و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

سلیمانی با بیان اینکه پیشگیری از فوت و ابتلای افراد هم جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می شود، بیان کرد: در کنار همه تلاش هایی که مسوولان و دستگاه ها و اصناف انجام می دهند از مردم انتظار داریم در این ماه مبارک بیش از پیش در رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراوده های خانوادگی و فامیلی بوده و این روابط نقش زیادی در سرایت بیماری دارد و اگر رعایت نکنیم و این ارتباط ها را کاهش نداده و محدود ننماییم همه گرفتار خواهیم شد.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان تاکید کرد: باید زمان مشخص شدن نتیجه تست کاهش یابد و از هر فردی که تست گرفته می شود آن فرد تا ۲۴ ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشد و با کسی تماس نداشته باشد.

رییس شورای سلامت استان خوزستان اضافه کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسوولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی نماید. همچنین یادآوری لازم به شهروندان در خصوص جرایم نقض تردد شبانه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در آمار کلی انجام واکسیناسیون، رتبه دوم کشور را داریم اما با توجه نسبت جمعیتی استان به کشور رتبه اول را داریم که از زحمت مسوولان در سطح کشور و استان تشکر می کنم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی و تالارها برای تست گیری با رعایت فاصله کمک بزرگی بوده که از اصناف مربوطه تشکر می کنم.

او تاکید کرد: کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا عدم رعایت تعطیلی ها دستگاه قضایی برخورد لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه گروه یک شغلی حداکثر تا ۱۱ شب می توانند فعال باشند، بیان کرد: برخی شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم کاری داشته اند و باید بازرسی ها را باید افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز