نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

اهتمام ویژه مجلس به مهارت آموزی در فنی و حرفه ای

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۸۰۶
اهتمام ویژه مجلس به مهارت آموزی در فنی و حرفه ای
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به توانمندسازی مهارتی جوانان و تربیت نیروی ماهر و متخصص تأکید کرد و گفت: مجلس به مهارت آموزی در فنی وحرفه ای اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید محمد مولوی در نشست با رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آبادان با اشاره به مصوبه جدید مجلس در خصوص کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای  اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای  زمینه اشتغال را فراهم می کنند و براساس برنامه توسعه  آموزش‌ها باید مهارتی شود. این لایحه زمینه فراهم ارایه کمک های مردمی به سازمان فنی و حرفه ای را فراهم می کند.

او گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مسوولیت مهارت آموزی  و توسعه اشتغال را در کشور بر عهده دارد و امروز فقدان مهارت در بین جوانان  یکی از حلقه های مفقود ایجاد اشتغال محسوب می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از کلیه منابع موجود برای تقویت نظام مهارت و ارتقاء و توسعه جایگاه  آموزش فنی و حرفه ای شد.

مولوی تعامل با فاز یک و دو پالایشگاه آبادان، مراکز صنعتی و دانشگاه های موجود در شهرستان و ارگان های مرتبط با آموزش های فنی وحرفه ای را حائز اهمیت دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان از گرفتن مجوز مرکز رشد برای شهرستان آبادان خبر داد که در صورت آمادگی به آموزش فنی و حرفه ای واگذار شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آبادان نیز در این نشست اظهار کرد:  مجموعه  آموزش فنی و حرفه ای قدردان حمایت‌ های ارزشمند مجلس شورای اسلامی به ویژه حمایت قاطعانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تصویب لایحه و توجه به نقش اثرگذار آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه و توانمندسازی سرمایه های انسانی برای توسعه اشتغال کشور، است.

عبداله نژاد در پایان خواهان مساعدت و کمک نمایندگان مجلس در تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های جدید آموزشی در شهرستان آبادان شد.

 

نظر شما