استاندار خوزستان بیان کرد:

قول وزارت صمت در خصوص تامین ۱۷۰۰ تن مرغ برای خوزستان/نحوه توزیع مرغ در استان اشکال دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۱۳۰۱
قول وزارت صمت در خصوص تامین ۱۷۰۰ تن مرغ برای خوزستان/نحوه توزیع مرغ در استان اشکال دارد
استاندار خوزستان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت قول تامین یک هزار و ۷۰۰ تن مرغ را به استان داده که تا کنون یکصد تن را تامین و ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت قول تامین یک هزار و ۷۰۰ تن مرغ را به استان داده، اظهار کرد: از این میزان مرغ ۷۰۰ تن مرغ منجمد و یک هزار تن نیز مرغ وارداتی است.

او گفت: در کنار توزیع مرغ کشتار روز برای تعدیل قیمت این کالا در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت باید روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت ورود شرکت‌های خصوصی برای تامین مرغ  افزود: شرکت های خصوصی  برای خریداری مرغ از استان های همجوار همچون ایلام و لرستان و کردستان که مازاد تولید مرغ دارند، اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با مدیران جهاد کشاورزی استان‌ های معین و همجوار استان باید به یک برنامه ریزی برسند تا امکان تامین مرغ از این استان ها برای خوزستان فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: مدیران استان باید پیگیر مشکلات خوزستان باشند و از استانداری برای حمایت و پیدا کردن راهکار کمک بخواهند.

رییس شورای تامین خوزستان اضافه کرد: از دستگاه های امنیتی می خواهم با دستگاه هایی که مصوبه ها را اجرا نمی کنند و کم کار هستند، برخورد کنند.

او با اشاره به ادامه روند کمبود مرغ در بازار، توضیح داد: به توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ رسیده‌ایم اما نحوه توزیع مرغ اشکال دارد تصمیم هایی که در این جلسه ها اتخاذ می‌شود باید عینا اجرا شوند. باید درست نظارت شود؛ نظارت به معنی درست توزیع کردن و فروش است.

استاندار خوزستان در پایان افزود: خوزستان روزانه ۲۰۰ تا ۲۴۰ تن کمبود مرغ دارد؛ مقرر شد که از خارج استان مرغ به خوزستان ارسال شود که به میران نیاز ارسال نشد و با توجه به هزینه‌های حمل و نقل، قیمت آن نیز متفاوت بود. علاوه بر آن، روزانه حداقل ۵۰ تن مرغ منجمد نیز باید در بازار خوزستان توزیع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز