با دستور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار خوزستان؛

سد مخزنی بالارود اندیمشک آبگیری شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۸:۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۲۴۰۲
سد مخزنی بالارود اندیمشک آبگیری شد
با دستور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار خوزستان آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز ۹ اردیبهشت‌ماه شروع شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، با دستور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان استان آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز ۹ اردیبهشت‌ ماه آغاز شد.

سد بالارود از سطح پی ۸۵ متر ارتفاع، ۱۰۵۴ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. این سد، خاکی با هسته رسی است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده و پس از آبگیری، آب کشاورزی ۶۵۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک و الوار گرمسیری را تامین می‌کند.

مخزن سد بالارود ۱۳۱ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و بر اساس برآوردها ۱۷۱ میلیون مترمکعب آورد سالانه خواهد داشت.

این سد دارای یک نیروگاه چهار مگاواتی خواهد شد که جانمایی نیروگاه در حد مطالعات شناخت انجام شده است و در قرارداد دیگری کار تکمیل آن احتمالا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده ۰.۸ میلیون متر مکعب آب شرب مناطق اطراف و شهرستان حسینیه توسط سد بالارود تامین می‌شود.

اشتغال‌زایی، تامین آب کشاورزی، رونق اقتصادی، کاهش خسارات احتمالی سیلاب‌ها، تامین آب شرب شهرهای حسینیه و سایر شهرهای اطراف و همچنین ایجاد جاذبه‌های گردشگری از جمله مزایای ایجاد این سد در اندیمشک است.

در حال حاضر بدنه سد بالارود ۹۴ درصد و جاده‌های دسترسی و سایر ساختمان های آن ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما امکان آبگیری سد با این شرایط نیز ممکن است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز