استاندار خوزستان بیان کرد:

هر گونه تجمع تبلیغاتی انتخاباتی ممنوع است/بزرگان عشایر و نخبگان مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعوت کنند/اختصاص ۸ هزار بسته کمک معیشتی و یک میلیون ماسک به قرارگاه شهید سلیمانی خوزستان

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۶:۵۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۳۱۸۴
هر گونه تجمع تبلیغاتی انتخاباتی ممنوع است/بزرگان عشایر و نخبگان مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعوت کنند/اختصاص ۸ هزار بسته کمک معیشتی و یک میلیون ماسک به قرارگاه شهید سلیمانی خوزستان
استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم شیوخ، نخبگان و علمای استان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسم عید فطر از طریق فضای مجازی با صدور اطلاعیه فرهنگ سازی نمایند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمک های مومنانه از هر دستگاه و محلی که انجام می‌شود باید در قرارگاه شهید سلیمانی متمرکز شود و از آنجا توزیع شود.

او گفت: دلیل اینکه توزیع کمک ها با محوریت قرارگاه شهید سلیمانی باشد این است که عدالت، انسجام و برنامه ریزی مناسب در توزیع کمک ها رعایت شود و همچنین افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای برای رعایت قرنطینه خانگی تشویق شوند.

استاندار خوزستان افزود: کمک های مومنانه باید برای جامعه هدف که افراد مبتلا و مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند توزیع شود و برای گروه های کم برخوردار دستگاه حامی و متولی مربوطه پیش‌بینی شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان در خصوص حضور برخی از متکدیان که از اتباع غیر مجاز به ویژه از کشورهای هند و بنگلادش در سطح شهر هستند، بیان کرد: در این خصوص ساز و کار و برنامه ریزی لازم به منظور عودت این افراد به کشورشان صورت گیرد و پیش از جمع‌آوری این افراد ساز و کار اجرایی عودت آنها در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی کرونا به تصویب برسد.

رییس ستاد مقابله با کرونای خوزستان اضافه  کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم عید فطر انتظار داریم شیوخ، نخبگان و علمای استان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسم عید فطر از طریق فضای مجازی با صدور اطلاعیه فرهنگ سازی نمایند و صدا و سیما  نیز با تولیدهای هدفمند و موثر نسبت به آگاه سازی جامعه از خطرهای شروع کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی اقدام نماید. همچنین شهرداری ها نیز با نصب بنرهای مرتبط در این زمینه کمک نمایند.

رییس شورای تامین خوزستان تاکید کرد: هر گونه تجمع برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و برای زمان قانونی تبلیغات، ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بنا بر مصوبه های امروز ستاد ملی کرونا کلیه بانک ها در خصوص چک های برگشتی تا ۱۰ روز هیچ گونه اقدامی انجام ندهند همچنین پرداخت‌های مالیات تا پایان شهریور ماه نیاز به استعلام ندارد و صنوف آسیب دیده گروه های دو، سه و چهار اگر در موعد مقرر در سال ۹۹ اظهار نامه نداده اند تا هفته آینده فرصت دارند بدون جریمه این کار را انجام دهند.

او ادامه داد: هر مکان دولتی که بهداشت و درمان نیاز داشته باشد از قبیل مدارس، سالن های ورزشی و تالارها برای انجام واکسیناسیون در اختیار قرار داده شود و افرادی که در نظر است تزریق واکسن را انجام دهند از سوی بهداشت و درمان آموزش داده شوند و گواهی مربوطه را دریافت نمایند و از حمایت قانونی نیز برخوردا باشند.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونای خوزستان در خصوص مراسم نماز عید فطر افزود: در شهرستان هایی که نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار می شود این فریضه با محدودیت و رعایت فاصله برگزار شود.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: برای ساماندهی کمک ها به قرارگاه شهید سلیمانی نیاز به تشکیل جلسهها نیست و هماهنگی ها به صورت تلفنی انجام گیرد.

لازم به ذکر است که در جریان این جلسه استاندار خوزستان در تماس با شرکت پتروشیمی ماهشهر قول تخصیص هشت هزار بسته کمک معیشتی و در تماس با یکی از شرکت های تولید ماسک قول تخصیص یک میلیون ماسک به صورت بلاعوض به قرارگاه شهید سلیمانی را گرفت.

 

نظر شما