استاندار خوزستان بیان کرد:

رشد تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی در خوزستان / بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ استان

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۳:۳۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۴۰۷۳
رشد تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی در خوزستان / بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ استان
استاندار خوزستان از رشد تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی خوزستان از 35 درصد تا 2.5 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ارتباط تولید، کشتار و توزیع مرغ دوره سختی را پشت سر گذاشتیم و دو هفته پیش به شدت کمبود مرغ احساس می شد و قیمت ها با نوسان همراه بود.

او گفت: تلاش کردیم که این کمبود از دو سه محل تامین شود و در این راستا حدود ۷۰۰ تُن حواله مرغ منجمد گرفتیم. همچنین حدود هزار تن هم قرار شد از محل واردات به خوزستان اختصاص یابد و وزارت کشاورزی به استان هایی که دارای مازاد در تولید هستند دستور داد برای خوزستان سهمیه مرغ در نظر بگیرند.

استاندار خوزستان افزود: در مجموع توزیع به حدی رسید که یک آرامش نسبی در این بخش ایجاد شد. امیدوارم این آرامش نسبی ادامه داشته باشد و توزیع مرغ بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در ارتباط با دیگر کالاهای استراتژیک همچون برنج، روغن و شکر طبق گزارش های اعلام شده شرایط خوب است. به ویژه در روغن و شکر کارخانجات تولیدی در استان در حال تامین نیاز در سطح کشور هستند و خوشبختانه از این بابت جای نگرانی نیست.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در گندم حجم خریداری شده از کشاورزان استان تا امروز ۶۰۰ هزار تن بوده در حالی که این رقم در زمان مشابه ۳۸۰ هزار تن بوده است که بدین معنی است که حدود ۳۵ درصد رشد خرید گندم داشته ایم.

او ادامه داد: همچنین تا امروز ۹۲ هزار تُن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۵۰ هزار تن بوده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در چغندرقند برداشت محصول تا امروز دو هزار و ۳۵۰ تن بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۰۵ تن بوده است که رشد دو و نیم برابری را نشان می دهد.‌

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: این ارقام و تولیدات کشاورزی نوید خوبی به ما می دهد که هم برای استان و هم برای کشور مایه امید است.

 

 

نظر شما