سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

معدوم‌سازی ۱۰۰ تن محصولات غیرقابل مصرف انسانی در گمرک شادگان

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۵:۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۹۸۰۴
معدوم‌سازی ۱۰۰ تن محصولات غیرقابل مصرف انسانی در گمرک شادگان
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از معدوم‌سازی بیش از ۱۰۰ تن محصولات غیرقابل مصرف انسانی، فاسدشده و تاریخ گذشته در گمرک شادگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، زینب جوانمردی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم که از اهداف اصلی و مورد تاکید معاونت غذا و دارو است، بیش از ۱۱ قلم محصولات غذایی و آشامیدنی با قیمتی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال در گمرک شادگان معدوم شد.

او با اشاره به اینکه مواد یاد شده با حضور کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و  کارشناس حقوقی، نماینده دادگستری، محیط زیست، اداره گمرک و دریانوردی معدوم شدند، گفت: این محموله با توجه به آزمایش های صورت گرفته و به علت مغایرت با استانداردهای ملی از نظر خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد.

جوانمردی اضافه کرد: تخلف افراد خاطی نیز از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از لیست این اقلام معدوم‌شده می‌توان به انواع نوشابه، نوشیدنی‌های گازدار و ماءالشعیر، تمر هندی، شکلات، سس، ژله، آبمیوه، شیر خشک، پودر مکمل بدنساز  و کشمش اشاره کرد.

جوانمردی در پایان اضافه کرد: شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان، آماده دریافت گزارش و شکایت های شهروندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز