استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم آمادگی حداکثری پایانه های شلمچه و چذابه برای پیاده روی عظیم اربعین حسینی

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۱
لزوم آمادگی حداکثری پایانه های شلمچه و چذابه برای پیاده روی عظیم اربعین حسینی
استاندار خوزستان گفت: چه پیاده روی عظیم اربعین حسینی برگزار بشود و چه نشود، ما باید حداکثر آمادگی را متناسب با هر جمعیتی از زایران در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست تامین آب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه که در محل استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های موجود در پایانه‌های مرزی استان اظهار کرد کرد: می‌توان از استان‌های معین در راستای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های این دو پایانه بهره برد.

او گفت: خودم نیز با استانداران دیگر استان‌ها صحبت می‌کنم تا امکان های مورد نیاز به این دو مرز ارسال شوند.

استاندار خوزستان افزود: اربعین سال ۹۸ حدود ۱.۲ میلیون زایر حسینی به صورت انفرادی و کاروانی از گذرگاه‌های چذابه و شلمچه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین راهی شهرهای مقدس عراق شدند.

نماینده عالی دولت در پایان با اشاره به اینکه حرکت خودجوش کاروان اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه و حضور در کنگره اربعین در عراق از سال ۱۳۹۲ شکل گرفت، بیان کرد: هر سال بر عظمت و شکوه این حرکت مردمی و دینی افزوده شد اما  پس از شیوع ویروس کرونا در کشور  به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت مردم، حضور زایران ایرانی در این آیین در عراق، منتفی شد و موکب‌های اربعین حسینی خوزستان اقدام به راه‌اندازی پویش‌های اربعینی برای کمک به قشرهای آسیب پذیر ناشی از شیوع کرونا و طبقات کم برخوردار کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز