استاندار خوزستان تاکید کرد:

ضرورت تسریع در تامین اعتبار فازهای آتی پروژه باند دوم محور اهواز – خرمشهر / حق خرمشهری ها بیش از وضعیت موجود است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۱:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۷۱۶۳
ضرورت تسریع در تامین اعتبار فازهای آتی پروژه باند دوم محور اهواز – خرمشهر / حق خرمشهری ها بیش از وضعیت موجود است
استاندار خوزستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر گفت: باید با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل پروژه، اعتبار مربوط به فازهای بعدی تامین شود، من هم سازمان برنامه و بودجه را در خصوص پروژه اقناع خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر حق زیادی به گردن همه ما دارد. خرمشهر، قهرمان دوران دفاع مقدس است و به گفته امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و این افتخاری برای مردم بزرگ خرمشهر است.

او گفت: حق خرمشهر بیش از اینهاست و امر بازسازی این شهرستان طول کشیده است. ما امروز سومین نشست بررسی مشکلات این شهرستان را برگزار خواهیم کرد.

استاندار خوزستان افزود: به سرعت دنبال تامین منابع پروژه باشیم. وزارت راه عددی در سال ۹۹ برای شروع این پروژه در نظر گرفته است و باید برای امسال نیز عددی لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز باید به سرعت وارد چرخه تزریق اعتبار به پروژه شود. همچنین بخشی از منابع استانی هم برای تکمیل فازهای بعدی این پروژه اختصاص خواهد یافت.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: باید با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل پروژه، اعتبار مربوط به فازهای بعدی تامین شود؛ من هم سازمان برنامه و بودجه را در خصوص پروژه اقناع خواهم کرد که برای تسهیل این فرآیند اقدام های لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت پیش روی داشته باشد و حتی برای یک روز هم متوقف نشود.

لازم به ذکر است که ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان، عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز - خرمشهر آغاز شد.

این پروژه شامل سه فاز است که فاز نخست آن از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند، احداث خواهد شد.

اعتبار مجموع سه فاز این پروژه 14 هزار میلیارد ریال برآورد شده و پیش بینی می شود که فاز نخست آن ظرف ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز