استاندار خوزستان بیان کرد:

احداث کارخانه پترو پالایش آغاجاری از هر کاری واجب تر است/آسیب های اجتماعی در آغاجاری بیش از حد است/احداث استخر و ۳ زمین چمن مصنوعی توسط وزارت نفت

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۲۲:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴۱
احداث کارخانه پترو پالایش آغاجاری از هر کاری واجب تر است/آسیب های اجتماعی در آغاجاری بیش از حد است/احداث استخر و ۳ زمین چمن مصنوعی توسط وزارت نفت
استاندار خوزستان گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی آغاجاری و اینکه شرایط برای دامداری و کشاورزی در آن چندان مهیا نیست اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری که ظرفیت اشتغالزایی برای دو تا سه هزار جوان را در بر دارد، از هر کاری واجب تر است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه در نشست بررسی مشکلات و پروژه های شهرستان آغاجاری که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: ارتحال امام(ره) حادثه ای بسیار اسفناک و عظیم بود و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام(ره) بلافاصله نقطه امیدی را برای مردم ایران و مسلمانان ایجاد کرد.

او با بیان اینکه امام از آغاز نهضت و انقلاب همواره تکیه بر مردم داشت و پس از پیروزی انقلاب، خبرگان قانون اساسی را تشکیل دادند، گفت: ۱۲ فروردین ماه و در واقع به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب فرمان برگزاری رفراندوم را صادر کردند و پس از آن همواره امور کشور با تکیه بر آرای عمومی تعیین شد و امام همواره بر دو رکن اسلامیت و جمهوریت تاکید داشتند و به صراحت بیان کردند که"میزان رای ملت است" و مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان بر این نکته تاکید دارند.

استاندار خوزستان افزود: بنابراین به یاد امام و شهدا و در پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری همه باید پای صندوق های رای حاضر شویم و بتوانیم در شان نظام جمهوری اسلامی در صحنه حاضر شویم و دشمنان را دوباره مایوس کنیم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: خوزستان درآمدهای زیادی عاید کشور می کند اما به نوعی مظلوم واقع شده است البته مجموعه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان توجه داشته و کار شده است در عین حال مشکلاتی همچون خسارت های جنگ هشت ساله و پس از آن تحریم ها، بحران ها و مشکلات مختلف که آخرین آن معضل کرونا بود در توسعه استان وقفه ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: در حال حاضر استان دست به گریبان مشکلاتی است اما برخی از نقاط استان همچون آغاجاری، اندیکا، لالی و… دچار مشکلات حادی هستند.

او اضافه کرد: در اندیکا و لالی با توجه به اسکان دایمی برخی از عشایر جمعیت زیاد شد اما در آغاجاری در دهه ۶۰ حدود ۷۰ هزار جمعیت داشته و یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور بود به گونه ای که دومین چاه های نفت پس از مسجدسلیمان در شهرستان آغاجاری زده شد و امروز درگیر مشکلات زیادی است که برای ما زیبنده نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به بازدید میدانی ای که از آغاجاری داشتیم باید گفت که در برخی محله ها این شهرستان فقر در سطح زیادی وجود دارد؛ همچنین آمار طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در این شهرستان بیش از حد متوسط است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: بنابراین با توجه به چنین شرایطی بر ما مسوولان واجب و لازم است هر آنچه از دستمان بر می آید، انجام دهیم.

سلیمانی دشتکی افزود: از حدود یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان بودجه مناطق محروم، سهم شهرستان آغاجاری تنها یک و نیم میلیارد تومان دیده شده است که این رقم بسیار کم است و بنابراین باید از بودجه استان جبران شود.

او با بیان اینکه در خصوص طرح پترو پالایش شهرستان آغاجاری هیچ بهانه ای از هیچ مدیری برای تعلل در اجرای پروژه را نمی پذیرم، تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی آغاجاری و اینکه شرایط برای دامداری و کشاورزی در آن چندان مهیا نیست اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری که ظرفیت اشتغالزایی برای دو تا سه هزار جوان را فراهم خواهد کرد، از هر کاری واجب تر است.

استاندار خوزستان همچنین در پایان این نشست در خصوص مصوبه های جلسه توضیح داد: قرار شد پاسخ همه استعلام های مربوط به پروژه پتروپالایش آغاجاری حداکثر ظرف یک ماه داده شود همچنین برای جا به جایی ساکنین مناطق نفت خیز با راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت نفت به تفاهم رسیدیم که مکانی در شهر با قیمت منطقه ای و ارزان جانمایی شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود و پول ساخت مسکن را نیز از محل مطالبه های این خانوارها از شرکت نفت پرداخت نمایند.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن به هر یک از خانوارها مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات کم بهره خواهد داد و مابقی هم متناسب با قیمت اعیانی ساختمان هایی که در مناطق نفتخیز دارند توسط وزارت نفت پرداخت خواهد شد و مطابق برنامه قرار است فرآیند ساخت این واحدهای مسکونی ظرف یک سال انجام شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در زمینه مشکلات آب شرب بنا شد سه برنامه انجام شود؛ یکی اجرای خطوط اصلی مسیر، دوم حفر دو حلقه چاه و ۳.۵ کیلومتر لوله گذاری بود و سوم نیز برنامه آبرسانی با تانکر است که مجموع این سه برنامه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد اعتبار نیاز دارند که پنجاه درصد از این رقم از منابع استانی تامین خواهد شد و پنجاه درصد دیگر هم توسط آبفا تقبل خواهد شد.

او بیان کرد: در خصوص استخر و چمن مصنوعی هم قرار شد وزارت نفت حدود ۱۴ میلیارد تومان برای ساخت استخر هزینه نماید و سه زمین چمن مصنوعی هم ظرف دو هفته آماده شود.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در ارتباط با احداث پنج کیلومتر جاده اصلی قرار شد اداره راه از محل اعتبارهای نفت پنج میلیارد تومان و ما هم سه میلیارد تومان هزینه نماییم، همچنین بنا شد حدود ۲۰ کیلومتر جاده روستایی ظرف سه تا چهار ماه آینده لکه گیری و آسفالت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز