رییس ستاد انتخابات استان خوزستان اعلام کرد:

مشارکت ۴۷.۶ درصدی خوزستانی در انتخابات ریاست جمهوری / اعلام نتایج نهایی شمارش آرای شوراهای شهر استان نهایتا تا فردا

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۱۳:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶۶
مشارکت ۴۷.۶ درصدی خوزستانی در انتخابات ریاست جمهوری / اعلام نتایج نهایی شمارش آرای شوراهای شهر استان نهایتا تا فردا
رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: یک میلیون و۷۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر معادل ۴۷.۶ درصد از واجدان شرایط استان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا نجاتی امروز شنبه 29 خرداد ماه جاری، با بیان اینکه جمع آوری آرای ریاست جمهوری هنوز نهایی نشده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج نهایی و میزان آرای هر کدام از نامزدها متعاقبا اعلام می شود.

او گفت: شمارش آرای انتخابات شورای های شهر در حال انجام است و در برخی شهرها به پایان رسیده، اما  پیش بینی می شود نتایج نهایی شوراهای شهر خوزستان طی امشب یا فردا صبح اعلام شود.

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان با اشاره به مشکلات رخ داده در رای گیری الکترونیکی شورای شهر اهواز، افزود: به دلیل برخی مشکل ها و نواقص ایجاد شده، انتخابات شورای شهر در اهواز به طور کامل الکترونیکی انجام نشد و بخشی از آن شکل دستی انجام شد که در نهایت سبب اختلال در فرآیند انتخابات و رای گیری نشد.

نجاتی با اشاره به عدم دریافت بخشی از کارت های احراز هویت افزود: برای شورای شهر اهواز دو هزار و ۲۰۰ صندوق الکترونیکی اختصاص داده شده بود که به دلیل مشکل ایجاد شده، تا صبح روز انتخابات ۷۵ صندوق الکترونیکی فعال شد و از بعد ازظهر مابقی صندوق ها نیز فعال شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تعداد شعب اخذ رای در خوزستان را چهار هزار و ۱۸۳ شعبه برشمرد و بیان کرد: تعداد ۳۵۹ کارت احراز هویت کمتر برای خوزستان ارسال شده بود که ساعت سه بامداد هماهنگی لازم صورت گرفت و در ساعت ۵:۳۰ دقیقه با اولین پرواز به اهواز ارسال شد.

نجاتی در پایان اضافه کرد: انتخابات خوزستان در آرامش برگزار شد وفقط تخلف ها و یا درگیری های جزیی و محلی در برخی حوزه ها رخ داده که مورد خاصی نبوده و مشکلی در روند انتخابات به وجود نیاورد.

لازم به ذکر است که تعداد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در خوزستان حدودا سه هزار و ۴۰۰ نفر بودند. این تعداد کاندیدا برای کسب بیش از ۴۷۰ کرسی به رقابت پرداختند. همچنین بیش از ۱۰ هزار ۶۰۰ نفر کاندیدای شوراهای روستا برای کسب ۶ هزار کرسی در استان خوزستان به رقابت پرداخته‌اند.

در این دوره به دلیل حفظ سلامت مردم و رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا، تعداد شعب اخذ رای در استان با افزایش 15 درصدی(چهار هزار و ۱۸۳ شعبه) فرآیند رای گیری را از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب تمدید و تا دو بامداد امروز شنبه 29 خرداد ماه ادامه یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز