رییس پلیس استان خوزستان خبر داد:

کشف بیش از ۴ هزار کیلو گرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه ۱۴۰۰/ افزایش ۲۹ درصدی کشفیات قاچاق و انهدام ۲۱ باند سرقت مسلحانه در خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۷:۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۸۵۵۷
کشف بیش از ۴ هزار کیلو گرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه ۱۴۰۰/ افزایش ۲۹ درصدی کشفیات قاچاق و انهدام ۲۱ باند سرقت مسلحانه در خوزستان
رییس پلیس استان خوزستان گفت: طی سه ماهه اول سال جاری چهار تُن و 860 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش کشف داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز به نقل از پلیس، سردار "سید محمد صالحی" ظهر امروز شنبه(پنجم تیر ماه جاری) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تسلیت درگذشت خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس"نقده" اظهار کرد: مردم خوزستان و کشور با حضور پرشور در حماسه سیاسی انتخابات 28 خرداد دِین خود را ادا کردند.

او با بیان اینکه در انتخابات هیچ مشکل خاص و امنیتی نداشتیم، گفت: در این ماموریت سنگین و خطیر سرگرد"باغبان زاده"جمعی پلیس راهور شهرستان دزفول که یکی از کارکنان دلسوز، متعهد و انقلابی بود حین انتقال صندوق‌های اخذ رای مناطق سخت گذر بر اثر سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

رییس پلیس استان خوزستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های که استان خوزستان دارد، در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک همایش را با حضور سران، بزرگان، طوایف، عشایر، افراد متنفذ و چهره های علمی نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی، نماینده ولی فقیه و دیگر بزرگان برگزار کردیم که نتیجه آن مشارکت خوب و پرشور در روز انتخابات بود.

صالحی با اشاره به اقدام ها و عملکرد فرماندهی انتظامی استان خوزستان، بیان کرد: طی سه ماهه اول سال جاری چهار تُن و 860 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش 58 درصدی کشفیات در این خصوص است.

مقام عالی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در این مدت 25 درصد افزایش عملیات های انتظامی- اطلاعاتی توسط تلاش‌های شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر محقق شده، اضافه کرد: 69 دستگاه خودرو در این زمینه توقیف و 12 محل خرید و فروش یا استعمال مواد مخدر با هماهنگی مقام قضایی پلمب شدند؛ همچنین 465 هزار و 815 عدد قرص غیر مجاز نیز کشف شد که افزایش یک هزار و 398 درصدی را به دنبال داشته است.

او ادامه داد: در حوزه قاچاق و در راستای تحقق شعار سال که"تولید، پشتیبانی و مانع زدایی" است، اقدام های خوبی انجام شده به گونه‌ای که طی سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش کشفیات قاچاق را نشان می دهد که ارزش ریالی آن‌ بالغ بر یک هزار و 880 میلیارد و 134 میلیون و 260 هزار ریال برآورد شده است.

رییس پلیس استان خوزستان با اشاره به آمار سرقت های مختلف اضافه کرد: در این مدت همچنین 21 باند سرقت مسلحانه، 9 باند سرقت به عنف، 127 باند سرقت‌های عادی شناسایی، دستگیر و اعضا نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

صالحی با اشاره به کشف 85 درصد از جرایم خشن استان و 89 درصد سرقت های عادی، بیان کرد: در زمینه سلاح و مهمات طی سه ماهه نخست امسال با توجه به برنامه ریزی های خوب صورت گرفته توسط همکاران پر تلاش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، 19 باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 177 قبضه سلاح جنگی و شکاری و نزدیک به 36 هزار فشنگ نیز طی این مدت کشف شده که کشف سلاح جنگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به افزایش 106 درصدی دستگیری اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در سطح استان، تصریح کرد: طی خرداد ماه نیز، پنج درصد وقوع سرقت‌های خشن(سرقت به عنف و سرقت های مسلحانه)، کاهش را نشان می دهد.

مقام عالی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در راستای ارتقای احساس امنیت بین شهروندان در سطح شهر و مبادی ورودی اهواز و دیگر شهرها یگان‌های امدادی حضور دارند، افزود: در حوزه بازرسی فرماندهی انتظامی خوزستان نیز دفتر نظارت همگانی یا سامانه 197 به صورت شبانه روزی فعال است و به صورت 24 ساعته تماس های مردم را دریافت می کنند.

او ادامه داد: در بحث انتقاد، شکایت، پیشنهاد و درخواست‌ها و همچنین تقدیر و تشکر شاهد افزایش هفت درصدی تماس‌ها با این مرکز بودیم که خوشبختانه به واسطه اقدام های خوبی که صورت گرفته در حوزه انتقاد کاهش یک درصدی، کاهش شکایات 66 درصد، پیشنهاد و درخواست از پلیس هشت درصد افزایش و در زمینه تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز 31 درصد افزایش را شاهد هستیم.

صالحی در پایان بیان کرد: با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 طی سه ماهه اول سال جاری 181 هزار و 666 تماس برقرار شده که این تعداد عملیاتی و بنا به درخواست شهروندان همکاران پرتلاش ما حضور پیدا کردند و پاسخگویی نیازهای پلیسی مردم خوب و عزیزمان بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز