قول یک هفته ایی مدیرعامل آبفا خوزستان برای رفع مشکل آب روستای منصوره شادگان

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۵۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۱۹۳۱
قول یک هفته ایی مدیرعامل آبفا خوزستان برای رفع مشکل آب روستای منصوره شادگان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان پس از بازدید میدانی از روستای منصوره، قول داد تا یکشنبه هفته آینده مشکل آب این بخش رفع شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، یک مرتبه دیگر بی آبی، این درد بی درمان خوزستان فریادهایی را برآورد. طی یکی دو روز گذشته موضوع بی آبی روستاییان منصوره شادگان توسط رسانه ها منتشر شد تا این مرتبه نگاه مسوولانه به این روستاها حساس تر شود. شادگان شهرستانی نفتی، بندری و دارای ظرفیت های بلقوه گردشگری است، اما یکی از کم برخوردارترین شهرستان هایی است که در جنوب غرب خوزستان قرار دارد.

یکی از روستاییان منصوره شادگان گفته بود؛ تقریبا هر 20 تا 30 روز یک‌ مرتبه که آب از بالا دست و پشت سد به سمت رودخانه باز می‌شود، مخزن هایمان را با پمپ پُر می کنیم که باید تا یک ماه و نوبت بعدی باز شدن آب از بالا دست در مصرف آن صرفه جویی کنیم. بیشتر وقت ها که بشکه‌های آب تصفیه یا آب معدنی‌هایمان تمام می‌شود از همین آب برای شرب استفاده می‌کنیم. کمتر لباس می شوییم و کمتر حمام و تمیزکاری و نظافت می‌کنیم تا آب مخزن دیرتر تمام شود.

او گفت: برخی اوقات نیز یک روز تمام، آب کولرهایمان را جمع آوری و از آن برای شرب استفاده کرده‌ایم.

یکی دیگر از روستاییان با بیان اینکه بدن پسر هشت ساله‌اش  پر از لکه‌هایی است که به‌‌دلیل شست و شو با همین آب به وجود آمده، گفت: علاوه بر دردِ بی‌آبی در این چند ماه و زندگی با آب آلوده، قبض آب هم برایمان ارسال شده است.

به گفته اهالی روستا حدود 100 خانوار روستای منصوره خانه و زمین‌هایشان را فروخته و به حاشیه شهرستان‌های اطراف مهاجرت کرده‌اند.

پس از پیگیری رسانه ها، روز گذشته مسوولان شادگان و مدیران اجرایی استان به ریاست استاندار در قالب پیگیری مصوبه های عمرانی این شهرستان تشکیل جلسه دادند و در این جلسه تصمیم هایی برای رفع مشکل آبی شهرستان اتخاذ شد.

در این جلسه مهمترین بحث در خصوص بحران و تنش آبی در روستاهای شادگان و علی الخصوص روستای منصوره بود.

مجیدی ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بی آبی روستاها اظهار کرد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و با وجود ثروت عظیم نفت در منطقه، هنوز هر سال ما با مشکل قطعی آب مواجه شویم و مسوولین باید دلیل این اهمال را توضیح بدهند.

در این راستا محمد رضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا استان خوزستان روز گذشته ضمن حضور در روستای منصوره و بررسی میدانی مشکلات قطعی آب روستا، قول مساعد داد که تا روز یکشنبه هفته آینده مشکل آب به طور اساسی رفع خواهد شد.

پیگیری های رسانه ایی تا حصول نتیجه و رفع مشکل بی آبی روستاهای منصوره ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز