استاندار خوزستان بیان کرد:

حقوق مدعیان بر حق طرح های کشاورزی جفیر بررسی و رسیدگی شود/آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری از اندیکا

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۶۴۱۱
حقوق مدعیان بر حق طرح های کشاورزی جفیر بررسی و رسیدگی شود/آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری از اندیکا
استاندار خوزستان گفت: در مرحله واگذاری باید راهکارهای قانونی توسط اداره جهاد و منابع طبیعی برای رفع معارضان و نیز تامین حق و حقوق افرادی که مطابق بررسی های کارشناسی ادعای بر حقی داشته باشند، مشخص شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز سه شنبه(22 تیرماه جاری) در نشست بررسی طرح های کشاورزی جفیر و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که با حضور تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: برای مشمولان طرح کشاورزی زمین های کشاورزی جفیر تا جایی که امکان دارد تسهیلات و بخشودگی جرایم قایل شویم و برای باز پرداخت تسهیلات هم فرصت دهیم تا از تولید و درآمد به دست آمده این تسهیلات تسویه شود.

او گفت: اختلاف تعاونی های طرح جفیر نیز باید بررسی و برطرف تا امکان اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

استاندار خوزستان افزود: در مرحله واگذاری باید راهکارهای قانونی توسط اداره جهاد و منابع طبیعی برای رفع معارضان و نیز تامین حق و حقوق افرادی که مطابق بررسی های کارشناسی ادعای بر حقی  داشته باشند، مشخص شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: هنگام واگذاری ها وضعیت افرادی که ادعایی دارند یا معارض هستند تعیین تکلیف شده و مطابق بررسی ها و مستندها  اگر ادعایشان نادرست است، قانع شوند و اگر ادعایشان درست و بر حق است برای این دسته از افرادی که دارای حق هستند نحوه واگذاری میان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بانک مشخص و هماهنگ شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: همچنین پروژه‌های جدیدی که بناست اجرا شود حتماً پروپوزال و طرح توجیهی فنی، مالی و اقتصادی آن به جهاد کشاورزی واگذار شود و با هماهنگی این ارگان پروژه های محدود و دارای توجیه مجوز گرفته و از تسهیلات جدید استفاده شود.

او تاکید کرد: سازمان آب و برق نیز ضمن بررسی شرایط حتماً تخصیص آب را برای اجرای پروژه بدهد و نمایندگان و ما هم در سطح ملی پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سازمان جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باید با هماهنگی مدیریت استان طرح را پیش ببرد، ادامه داد: برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در حدود ۴۰ هزار هکتار مطالعه صورت گرفته است و بر اساس گزارش‌های که داشتم بناست این فاز از شهرستان اندیکا آغاز شود که لازم است در اسرع وقت انجام شود.

سلیمانی دشتکی در پایان افزود: برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آن بخش هایی که مطالعه صورت گرفته و منابع آن تامین شده به مرحله اجرا گذاشته شود و این ۴۰ هزار هکتار نیز مطالعه آن صورت گرفته و بررسی لازم انجام شده و اعتبار آن هم تامین شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز