استاندار خوزستان خبر داد:

دولت اعتبارات تنش آبی ۷۰۲ روستای خوزستان را صد در صد تخصیص داد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۲۲:۳۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۹۹۸۴
دولت اعتبارات تنش آبی ۷۰۲ روستای خوزستان را صد در صد تخصیص داد
استاندار خوزستان گفت: بر اساس منابعی که آماده کردیم، مصوبه دولت برای تخصیص صد در صدی اعتبار حل مشکل های تنش آبی 702 روستای استان را گرفتیم تا نهایتا طی یکسال آینده مشکلشان رفع شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه(30 تیرماه 1400) با همراهی سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) از تعدادی روستاهای دچار تنش آبی مسیر گمبوعه از توابع حمیدیه و منطقه جفیر از توابع هویزه بازدید کرد و ضمن گفت و گو با شیوخ و کشاورزان این روستاها و پیگیری خواسته های آنها پای درد دلشان نشست.

استاندار خوزستان در پایان این بازدیدها اظهار کرد: در این مناطقی که بازدید داشتیم سپاه تلاش زیادی کرده و به صورت جهادی به کمک مردم و نظام آمده است و از آبفا و دیگر دستگاه های استان خواستیم که هر گونه همکاری از دستشان بر بیاید انجام دهند.

او گفت: پروژه ای که امروز در منطقه جفیر شروع شده، حدود ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب است که به دو روستا با ۱۲۰ خانوار پس از سال های طولانی محرومیت، آبرسانی خواهد کرد که مقرر شد تا دو هفته آینده به نتیجه برسد. 

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه از فرماندهی سپاه استان، قرارگاه های جهادی و قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) که نقش خوبی در اجرای عملیات آبرسانی دارند، تقدیر و تشکر می کنم، اضافه کرد: در کل استان هدف گذاری شد که ۷۰۲ روستا با اعتبارهای ملی، استانی، قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان ظرف حداکثر یکسال مشکلشان حل شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در حال حاضر برای برخی از روستاها که به صورت جدی دچار تنش آبی هستند و دارای مشکلات آنی هستند مانند نقص فنی پمپ و دیگر تاسیسات آبرسانی؛ برای رفع این مشکلات تعداد زیادی تانکر به صورت ضرب الاجل پیش بینی شده است و بخش مهمی از آن توسط سپاه و دیگر نهادها تامین شده تا آبرسانی سیار داشته باشیم و فرصت پیدا کنیم حداکثر طی یک تا دو ماه آینده مشکلات جزیی تاسیسات آبرسانی را حل نماییم.

او ادامه داد: در مجموع تامین اعتبار صورت گرفته است و تقسیم کار کردیم که با همکاری مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفین و همچنین مجموعه دستگاه های دولتی و شرکت آبفا استان، مشکل های مردم را کاهش دهیم.

استاندار خوزستان در پایان افزود: امیدوارم طبق قولی که به مردم استان دادیم و بر اساس منابعی که آماده کردیم و مصوبه دولت را برای تخصیص صد در صدی اعتبار گرفتیم، این طرح که کار بسیار بزرگ و کارسازی است، اجرایی شود و هم مشکل ها در کوتاه مدت حل شود و هم ظرف حداکثر یکسال آینده این روستاها را از مشکل تنش آبی خارج نماییم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز