هشدار جدی خطر حتمی مرگ کرونایی؛

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا ۴ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۴:۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۱۱۸۴۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا ۴ مرداد ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن هشداری بسیار جدی در خصوص ورود به پیک جدید کرونا گفت: در صورت ورود به این پیک جدید خطر مرگ در منطقه بیشتر از زمان دیگری به شهروندان نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده امروز دوشنبه(سوم مرداد ماه جاری) ضمن هشدار به مردم و مسوولین به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: با شناسایی ۲۴۵ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان طی 24 ساعت گذشته، سیر صعودی بیماری در منطقه روند پر شتابی گرفته و خطر مرگ جدی است.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۵ مورد جدید مثبت داشتیم که ۱۰۶ نفر مربوط به آبادان، ۸۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۵۴ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: از این ۲۴۵ مورد مثبت جدید ۲۲۲ نفر به صورت سرپایی تشخیص و ویزیت شدند که شامل آبادان ۹۷ نفر، خرمشهر ۷۷ نفر و شادگان ۴۸ نفر شده و 9 نفر از آبادان، هشت نفر از خرمشهر و 6 نفر نیز از شادگان به تشخیص پزشک بستری شدند.

سلمان زاده بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۴۹ نفر بستری و ۳۲ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و متاسفانه دو نفر فوتی(یک نفر در آبادان و یک نفر در شادگان) داشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۱۹۱ نفر است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با اشاره به سرعت زیاد انتشار دلتا ویروس و میزان بالای بیماری‌زایی آن، از مردم خواست تا هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و از سلامت خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان با تاکید بر انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده اضافه کرد: شهروندان در تزریق واکسن تعلل نکنند و هرچه سریع تر بر اساس زمان اعلام شده نسبت دریافت واکسن خود اقدام کنند.

در همین راستا آخرین آمار اعلامی این دانشگاه که مربوط به روز یکشنبه(سوم مرداد ماه 1400) می شود(جزییات)، حاکی از شناسایی 163 مورد جدید در 24 ساعت قبل از آن و 179 موارد مثبت کل بستری ها است.

لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز