استاندار خوزستان خبر داد:

پرداخت ۵۰۰ میلیارد از حقوق آبداران خوزستان تا هفته آینده/مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید برای نظام هزینه‌ هایی از جنس اعتراض ایجاد کنند

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۰:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۵۶۰۱
پرداخت ۵۰۰ میلیارد از حقوق آبداران خوزستان تا هفته آینده/مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید برای نظام هزینه‌ هایی از جنس اعتراض ایجاد کنند
استاندار خوزستان گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع پیش‌بینی شده برای تنش آبی کشور با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور، برای پرداخت حقوق معوق آبداران خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم بهره برداری از تاسیسات آبرسانی امام علی(ع) در جنوب هویزه، اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه باعث پایداری آب شرب ۴۰ روستای منطقه هویزه شده است.

او گفت: پیش از برگزاری آیین افتتاح این پروژه توصیه شد که به‌دلیل تجمع آبداران، حضور در این مراسم مصلحت نیست اما در هر صورت تصمیم داشتم که در بین این نیروهای پرتلاش حاضر شوم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آبداران استان خوزستان بین ۱۶ تا ۲۱ ماه مطالبه عقب افتاده دارند، افزود: آبداران در حاشیه این مراسم، به واسطه عصبانیت و ناراحتی هایی که برای آنها پیش آمده، شعارهایی سر دادند اما این شعارها ساختار شکنانه نبود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان دارای منابع متعددی است و درآمدهای مختلفی هم دارد که می‌توانست پیش از این نسبت به پرداخت حقوق آبداران اقدام کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه یکی از عوامل برکناری مدیرعامل سابق شرکت آبفای خوزستان دخالت در منابع درنظر گرفته شده برای پرداخت حقوق آبداران بود، اضافه کرد: در آن مقطع زمانی مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات آبداران تامین شد اما مدیر عامل وقت تنها ۱۱۵ میلیارد ریال آن را به پرداخت این مطالبات اختصاص داد و همین موضوع باعث شروع پیگیری برای برکناری او شد.

استاندار خوزستان به ادعای دیوان محاسبات مبنی بر انحراف در ۱۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارهای شرکت آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد و افزود: ضمن اینکه این ادعا باید در دادسرا و سازمان بازرسی بررسی شود؛ امیدواریم که چنین مساله‌ای اشتباه باشد.

او ادامه داد: اما شرکت آبفا خوزستان باید به این سوال پاسخ دهد چرا از بین منابعی که اختصاص یافته و یا درآمد کسب شده، نتوانسته نسبت به ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات آبداران اقدام کند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با پیگیری صورت گرفته، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور ویژه مقابله با تنش آبی برای استان‌های سراسر کشور(متفاوت از اعتبارهای اختصاصی ویژه خوزستان) تامین شده است.

استاندار خوزستان در پایان مطالبه آبداران و ناراحتی آنها از بابت تاخیر در پرداخت حقوق آنها را به حق دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشند که نباید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه‌هایی از جنس اعتراض به خاطر حقوق عقب مانده ایجاد کرد و باید به منظور پیگیری منابع مالی برای هزینه در استان تلاش کرد.

 

نظر شما