رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:

راه اندازی مجدد بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز /۸ شهرستان خوزستان فاقد بیمارستان هستند/۳ هزار بیمارکرونایی در استان بستری شده اند

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۸۳۲۷
راه اندازی مجدد بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز /۸ شهرستان خوزستان فاقد بیمارستان هستند/۳ هزار بیمارکرونایی در استان بستری شده اند
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون در هشت شهرستان خوزستان بیمارستان وجود ندارد همچنین در کنار آن با کمبود امکانات و تخت مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امروز پنج شنبه ۱۱ شهریور با حضور سردار روح اله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، سردار اخوان مهدی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مسوولان استانی و پرسنل جمعیت هلال احمر آیین بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز با تجهیز 96 تخت برای پذیرش بیماران کرونایی راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم اظهار کرد: این بیمارستان سال‌ها به عنوان مرکز درمانی سوانح سوختگی اهواز مورد استفاده بود که حدود دو سال و نیم پیش با ساخته شدن بیمارستان جدید در منطقه پادادشهر تمام امکان های این مرکز به آنجا منتقل شد و این بیمارستان عملا بلا استفاده ماند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: در پیک اول بیماری یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و این بیمارستان را به کمک هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت فعال کردیم.

او گفت: اکنون حدود ۶ هزار تخت بستری در استان داریم که بخش عمده ای از آن در اختیار بیماران کرونایی است اگر چه در کرونا از دیگر خدمات درمانی و عمل های جراحی غافل نشدیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان با اشاره به اینکه پیک دوم در استان آنچنان بلند نبود، بیان کرد: طی پیک سوم به دلیل اینکه بیماران ما بد حال تر بودند، در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و گلستان اهواز بستری شدند. همچنین در پیک چهارم بیماری تعداد بیماران بستری بیشتر شد و ما مجبور شدیم تمام بیمارستان ها را وارد کار کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: اکنون سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری شده اند که این تعداد حداکثر تختی بود که می‌توانستیم در اختیار کرونا قرار دهیم.

ابول نژادیان افزود: پیش از این قصد داشتیم از ظرفیت سالن های ورزشی استان و تجهیز این سالن ها برای بستری بیماران استفاده کنیم اما از آنجا که این کار زمان بَر بود تصمیم بر این شد از ظرفیت بیمارستان طالقانی که بسیار مناسب است، استفاده شود.

او ادامه داد: ظرف یک هفته همه پای کار بودند و با کمک وزارت بهداشت انواع تجهیزات لازم از جمله تخت بیمارستانی و دستگاه های اکسیژن ساز و ونتیلاتور تهیه شد همچنین کار تامین آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی و نیروی پرستار نیز بر عهده سپاه گذارده شد و هلال احمر نیز انتظامات این مرکز را بر عهده دارد که در مجموع با یک کار جمعی این مرکز مجدد راه اندازی شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ویروس خوزستان افزود: مجموعه سپاه حضرت ولی عصر(ع) خوزستان از روز اول در تست گیری و رهگیری بیماران و واکسیناسیون در کنار ما بودند. ما واکسیناسیون سیار را در اهواز انجام دادیم و در این طرح جامعه هدف ما افراد بالای ۶۰ سالی هستند که تا کنون واکسن نزده اند به این شکل که به درب خانه های آنها رفته و نسبت به تزریق واکسن اقدام می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از امروز کار بستری بیمار در این بیمارستان شروع شد اگر چه می‌خواستیم از شب گذشته بیمار در این بیمارستان بستری شوند اما برق این مرکز وصل نشده بود. همچنین قصد داریم بیمارستان شفا اهواز را که یک ساختمان قدیمی است مجددا راه اندازی کنیم. ظرفیت آن مرکز ۱۰۰ تخت بوده که بنا داریم با همکاری سپاه استان آن بیمارستان را نیز وارد چرخه درمان بیماران کرونایی کنیم.

ابول نژادیان ادامه داد: ما در شهر اهواز حدود دو هزار تخت کمبود داریم. شرایط کرونا به ما نشان داد که شهر اهواز و خیلی از شهرهای ما با کمبود تخت مواجه هستند. شهرستان های ماهشهر و آبادان با وجود داشتن چند بیمارستان همچنان با مشکل پوشش دهی مواجه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اضافه کرد: اکنون در هشت شهرستان خوزستان بیمارستان وجود ندارد همچنین در کنار آن با کمبود امکانات و تخت مواجه هستیم. امیدواریم با تلاش های انجام شده به سمت رفع این مشکلات حرکت کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز