معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان خبر داد:

عراق فقط از مسیر هوایی زایران اربعین را می پذیرد / مرزهای شلمچه و چذابه امسال زایر نمی پذیرند

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۴:۴۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۹۹۲۱
عراق فقط از مسیر هوایی زایران اربعین را می پذیرد / مرزهای شلمچه و چذابه امسال زایر نمی پذیرند
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: عراق فقط از طریق مسیر هوایی زایران را پذیرش می کند، به همین دلیل دو مرز چذابه و شلمچه امسال به روی زایرین عتبات عالیات بسته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ولی الله حیاتی امروز دوشنبه(15 شهریور ماه) ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اعلام مسوولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات برای شرکت در کنگره پیاده روی اربعین حسینی تنها از طریق هوایی مقدور است بنابر این اگر افرادی قصد عزیمت به این کنگره را دارند، تنها از طریق مرزهای هوایی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان افزود: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زایران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زایران خدمات دهی می کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند.

 او گفت: بر همین اساس  امسال هیچ گونه موکبی برای ارایه خدمات و پذیرایی از زایرین در مسیرهای شلمچه و چذابه برپا نمی شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می توانند به این کشور سفر کنند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: از عموم مردم درخواست می کنیم با توجه به بسته شدن مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشور عراق و نپذیرفت زایران از مسیر زمینی، از سفر به این دو مرز خودداری کنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

حیاتی اضافه کرد: مرزها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا خوزستان در پایان تاکید کرد: کسانی که قصد دارند از طریق مرز هوایی به عراق سفر کنند، باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست P.C.R  کنند تا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود.

لازم به ذکر است که خوزستان  دارای دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در  مرز عراق است که سالانه بیش از یک میلیون زایر اربعین حسینی پذیرا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز