فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد:

عبور از مرز شلمچه فقط برای گروه های هفتگانه مجاز است/ هرگونه تور زیارتی زمینی به اربعین غیر قانونی و کذب است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۵:۲۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵۱
عبور از مرز شلمچه فقط برای گروه های هفتگانه مجاز است/ هرگونه تور زیارتی زمینی به اربعین غیر قانونی و کذب است
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان و مقام های سیاسی مجاز به تردد از مرز شلمچه هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، محمد حیدری امروز سه شنبه 23 شهریور ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بنا به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا و اعلام کشور عراق، تردد زایران از طریق مرز زمینی امکان‌پذیر نیست و زوار اربعین که به مرز شلمچه سفر کرده اند، بازگردانده خواهند شد.

او گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان، مرز‌ شلمچه برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه‌ای ارایه نخواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه شهروندان اخبار موثق را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند، افزود: با توجه به مسدود بودن مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی و عراق،  هموطنان از مراجعه به مرز‌های چهارگانه زمینی دو کشور جدا خودداری کرده و اخبار موثق را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

حیدری با اشاره به فعالیت غیر قانونی تحت عنوان تورهای مسافری اربعین حسینی در فضای مجازی، بیان کرد: مردم به تبلیغات تورهای مسافری مبنی بر اعزام زمینی زایران کربلا اعتماد نکنند، فعالیت این تورها غیرقانونی است.

نماینده عالی دولت در خرمشهر اضافه کرد: تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان و مقام های سیاسی مجاز به تردد از مرز شلمچه هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر در پایان افزود: با توجه به وضعیت شکننده کرونا در منطقه، نظارت بر ممنوعیت تردد زایران از سوی هر دو کشور ایران و عراق در گذرگاه مرزی شلمچه افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز