مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد:

۴۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار خواهد شد

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۰:۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۵۲۴۱
۴۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار خواهد شد
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: برای هفته دفاع مقدس امسال، چهار هزار و ۷۰۰ برنامه تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار عبدالرضا مرادحاجتی در نشست اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس امسال که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن نشست های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه سفیران فرهنگی حوزه دفاع مقدس اند، اظهار کرد: خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس و سرزمین حماسه و ایثار در دست ما است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

او با بیان این که امسال هفته دفاع مقدس با شعار"ما مقتدریم" آغاز خواهد شد، گفت: ۲۹ ستاد دفاع مقدس در ۲۹ شهرستان استان خوزستان با مسوولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه فعال شده است و در این زمینه همه برنامه‌های اجرایی نیز توسط استاندار خوزستان به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: امسال برای هفته دفاع مقدس چهار هزار و ۷۰۰ برنامه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تدارک دیده شده که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ برنامه در حوزه فضای مجازی اجرایی می‌شود.

حاجتی با بیان این که دفاع مقدس، هویت خوزستان است، بیان کرد: جنگ تحمیلی زوایای ناپیدایی دارد که خوب به آن پرداخته نشده و باید تلاش کنیم تا این زوایای پنهان را برای مردم ایران و جهان روایت کنیم و به تصویر بکشیم.

دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس خوزستان اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان از ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد. در این زمینه تجلیل از ۲۰ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس خوزستان یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده است. این پیشکسوتان شامل، خلبانان، توپچی‌ها، جانبازان، همسران شهید، مادران شهید، کارمندان بخش های مختلف، پرستاران و خبرنگاران هستند.

او گفت: همایش تجلیل از نام‌آوران پل بعثت یکی دیگر از برنامه‌هایی است در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد. تجلیل از ۴۱ نویسنده برتر دفاع مقدس، تجلیل از ۶۰ استاد دانشگاه، رونمایی از تندیس شهید سبحانی و افتتاح مزار شهید"علی هاشمی" نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: برگزاری شب شعر در حوزه دفاع مقدس و رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی هستند که در حوزه ادبیات برگزار خواهند شد.

حاجتی با اشاره به این که امسال به دنبال تولید کتاب صوتی از دفاع مقدس هستیم، افزود: بیش از سه هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در خوزستان ثبت شده که گنجینه بسیار خوبی از دفاع مقدس است. اکنون این کتاب‌ها در استان به صورت کدبندی شده، موجود هستند.

دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اهواز، گفت: ۴۱ نخل به نام ۴۱ شهید جاویدالاثر در خیابان سلمان فارسی اهواز نامگذاری خواهد شد. همچنین بازگشایی پارک بانوان با حضور ۴۱ مادر شهید با همکاری شهرداری اهواز یکی دیگر از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

او با اشاره به حضور و نقش پر رنگ زنان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: همایش و تجلیل از زنان که نقش اصلی در دفاع مقدس داشتند و همچنین افتتاح نمایشگاه"زن در رختشوی خانه" از برنامه‌های بسیار مهم تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در خوزستان و در حوزه زنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: یکی از خیابان‌های اهواز نیز برای اولین مرتبه به نام یکی از زنان شهیده نامگذاری می‌شود. هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 حاجتی ادامه داد: برای زنان شهیده نتوانسته‌ایم آن طور که باید کاری انجام دهیم. به زنان شهیده خوزستان در قد و قامت استان پرداخته نشده است و جای کار دارد به این مساله پرداخته شود.

دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس خوزستان در پایان بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید به حوزه آهنگ‌سازی، موسیقی و تئاتر ورود کند زیرا جوانان نسل امروز لذت می‌برند که از حوزه دفاع مقدس با زبان جدیدی با آنها صحبت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز