سرپرست مرکز بهداشت شادگان هشدار داد:

پیک ششم با عادی انگاری مردم در راه است/خرافات و شایعه های پیرامون واکسن را کنار بگذاریم

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۴:۲۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۷۴۴۸
پیک ششم با عادی انگاری مردم در راه است/خرافات و شایعه های پیرامون واکسن را کنار بگذاریم
سرپرست مرکز بهداشت شادگان نسبت به آغاز پیک ششم کرونا با عادی انگار مردم در این شهرستان هشدار داد.

محسن شاورری امروز شنبه 24 مهر ماه 1400 در گفت و گو با خبرنگار برنا از شادگان اظهار کرد: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، احتمالاً شاهد وقوع پیک ششم بیماری کرونا طی چهار هفته آتی در سطح شهرستان بشویم.

اوگفت: با توجه به آغاز ماه ربیع الاول و آغاز مراسم‌ جشن و عروسی، نگرانی‌ها افزایش یافته و از مردم خواستاریم که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرایی عمل کنند، تالارها مجاز به فعالیت هستند، اما باید در خصوص ظرفیت جشن‌ها و رعایت دستورالعمل ها حساس باشند.

سرپرست مرکز بهداشت شادگان افزود: تمامی بیماری‌های مانند سرخک، فلج اطفال و سل با واکسیناسیون ریشه کن شده است. خرافات و شایعه ها را درباره واکسن کنار بگذاریم زیرا واکسن یک بحث علمی است و عوارض واکسن در همه واکسن‌ها طبیعی است زیرا بدن واکنش نشان می‌دهد و بدن درد خفیف و سردرد ممکن است یک تا دو روز در فرد بروز کند.

شاوردی در پایان بیان کرد: این باور که واکسن زده‌ایم و مبتلا نمی‌شویم در واقع ساده انگاری است، تجربه ثابت کرده است که افرادی که واکسن می‌زنند در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها در خطر ابتلاء به ویروس هستند و باید ضمن تلاش برای افزایش استقبال نسبت به واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه بهداشتی در دستور کار قرار گیرد و از رفت و آمد بیهوده در فضای عمومی نیز باید اجتناب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز