مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد:

بانوان خوزستان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون می شوند/تاکید ویژه بر ورزش بانوان و کودکان در دوران کرونایی/بهره مندی از ظرفیت زنان برای ارتقای موضوع رسانه و سواد سلامت

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۲۰:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۹۲۳۲
بانوان خوزستان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون می شوند/تاکید ویژه بر ورزش بانوان و کودکان در دوران کرونایی/بهره مندی از ظرفیت زنان برای ارتقای موضوع رسانه و سواد سلامت
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: قصد داریم در موضوع هایی از جمله تغذیه سالم و واکسیناسیون و مقابله با باورهای غلطی که در خصوص واکسیناسیون در جامعه وجود دارد، از ظرفیت بانوان به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون استفاده کنیم تا بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که کرونا به صورت کامل ریشه‌کن شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، زینب پارسافخر امروز سه شنبه 27 مهر ماه 1400 در حاشیه جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان شاغل دستگاه‌های دولتی که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد استقبال خوبی از سوی بانوان بودیم و با توجه به این‌که همچنان درگیر بیماری کرونا هستیم، برنامه‌ریزی‌مان به نحوی بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به سلامت جسم و روان بانوان کمک کنیم.

او با اشاره به اینکه شاید طبق آمار شاهد باشیم که سلامت و حیات مردان در دوران کرونا بیشتر به خطر افتاده، گفت: اما تاثیرهای بلند مدت این پاندمی بر روان و جسم بانوان در طولانی مدت اثر مخرب‌تری می‌گذارد زیرا بانوان نقش محوری در خانواده‌ها دارند و بحث مراقبت از اعضای خانواده به عنوان پرستاران غیر رسمی نیز بر عهده مادران یک خانواده است و از این نظر سلامت خود خانم‌ها برای ما حایز اهمیت است. به همین دلیل در برنامه‌های‌مان این موضوع را لحاظ کرده‌ایم که برنامه‌ها ویژه زنان شاغل برگزار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: زنان در یک خانواده نقش‌های توأمان را بر عهده دارند و بعضا ممکن است، سرپرست خانواده، بدسرپرست یا یک زن خانه‌دار باشند که همین نقش‌های توأمان باعث شده تا زنان ما، به ویژه در پاندمی کرونا آسیب‌پذیرتر شوند.

پارسافخر بیان کرد: نکته حائز اهمیت برای ما این است که زنان برنامه‌های خود مراقبتی را بیشتر رعایت کنند و وظیفه ما نیز این است که با طرح کردن این مسایل و برنامه‌ریزی در این زمینه، بتوانیم این مهم را بیشتر نشان دهیم. به هر حال زنی که قرار است در یک خانواده این همه نقش را ایفا کنند، می‌طلبد در وهله اول خود در سلامت باشد. به همین دلیل در برنامه‌ریزی‌های‌مان به ورزش زنان و بعد از آن نیز به ورزش کودکان تاکید بسیار داریم.

او اضافه کرد: قصد داریم در موضوع هایی ازجمله تغذیه سالم و واکسیناسیون و مقابله با باورهای غلطی که در خصوص واکسیناسیون در جامعه وجود دارد، از ظرفیت بانوان به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون استفاده کنیم تا بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که کرونا به صورت کامل ریشه‌کن شود.

این بانوی مسوول توضیح داد:‌ در موضوع سواد سلامت و مسایل مربوط به رسانه نیز قصد استفاده از ظرفیت بانوان را داریم؛ متاسفانه وقتی با بحران کرونا مواجه شدیم، حجم عظیمی از اطلاعات و دیتاها در فضای مجازی و حقیقی منتشر می‌شد و دیدیم که قابلیت تشخیص اخبار صحیح از غیر صحیح یا منابع معتبر از غیر معتبر به سختی انجام می‌شود، لذا با توجه به این‌که خانم‌ها دقت نظری خوبی دارند، مطمئنا می‌توانند به انتشار اخبار صحیح و سالم در چنین مواقعی کمک به سزایی داشته باشند تا حداقل بتوانیم زنجیره انتقال خبر نادرست را قطع کنیم. امیدواریم به خوبی بتوانیم از چنین ظرفیتی در بحث سواد سلامت، سبک زندگی سالم و تغذیه سالم، بهره‌مند شویم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در پایان : همچنین در دوران کرونا، شاهدیم توده بدنی در خانم‌ها افزایش پیدا کرده و از آن‌جا که چاقی زمینه ابتلا به امراض مختلف مانند دیابت را فراهم می‌کند، برنامه دیگر ما این است که شرایطی را برای آموزش‌ بانوان فراهم کنیم تا بتوانند در خانه هم خودشان و هم کودکانشان ورزش کنند.

 

نظر شما