"فلامینگوی اروند" اولین گروه تخصصی گردشگری در منطقه آزاد اروند

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۰۱۸۹
فلامینگوی اروند اولین گروه تخصصی گردشگری در منطقه آزاد اروند
اولین گروه تخصصی گردشگری در منطقه آزاد اروند با نام"فلامینگوی اروند" به عنوان بازوی فکری و راهگشای مشکل های صنعت گردشگری منطقه ظاهر شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، در کشورهای توسعه یافته، مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان همواره سبب توسعه و بهبود شرایط شده و در واقع مردم به عنوان بازوی فکری دولت نقشی اساسی در بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و ارایه دهنده ایده‌ها هستند.

در واقع دولت‌ها بدون بهره‌گیری از کمک‌ نهادهای مدنی قادر به حل مشکل های کشورهایشان نیستند.

توجه ویژه به ظرفیت‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و مشارکت مردم در موارد مهم اقتصادی همچون صنعت گردشگری می‌تواند اهداف توسعه پایدار را تضمین کند.

یکی از ابزارهایی که طی دهه اخیر باعث شده دیوار بین مسوولان و مردم در کشورمان کوتاه شود، فضای مجازی است و گروه‌های مختلف در این بستر با دعوت از مسوولان سعی می‌کنند برای پیشبرد اهداف کشور مشارکت کنند.

صنعت گردشگری یکی موضوع های تخصصی و مهم در جهان است که پس از شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارهای آن ورشکسته و تعطیل شدند که ایران از این قائده مستثنی نیست.

یکی از مناطق گردشگرپذیر ایران که هر ساله شاهد حضور گردشگران ایرانی و خارجی است، منطقه آزاد اروند(آبادان، خرمشهر و مینوشهر) است.

با توجه به ضرورت استفاده صحیح از فضای مجازی و تاکیدهای مقام معظم رهبری بر توجه به این بستر مهم، از بهمن ماه ۱۳۹۹ یک گروه مردمی تخصصی با عنوان"فلامینگوی اروند" تشکیل شد و بخش‌های مختلف گردشگری در این گروه مجازی عضو شدند.

فعالان و تحصیلکردگان گردشگری، آژانس‌های هواپیمایی، شرکت‌های گردشگری، روسای ایستگاه‌های شرکت‌های هواپیمایی، فعالان صنایع دستی، فعالان میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاران گردشگری، مسوولان گردشگری و همچنین مسوولان مرتبط، افراد صاحب نظر و نخبگان در این گروه حضور دارند.

گروه گردشگری فلامینگوی اروند اولین گروه تخصصی گردشگری در منطقه آزاد اروند(آبادان، خرمشهر و مینوشهر) است که معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه و همچنین ارایه راهکارهای علمی را تا کنون دنبال کرده است.

مطالبه‌گری مردمی در حوزه گردشگری یکی از ضروریات بود که با این اقدام یک بازوی فکری برای مسوولان ایجاد شده و همچنین نظارت متخصصین واقعی گردشگری بر طرح‌های اجرایی و پیش رو به گونه بهتری توسط مردم رصد شد.

یکی از اقدام های جالب توجه گروه گردشگری فلامینگوی اروند، برگزاری میز گرد مردمی برای بررسی چالش‌های گردشگری در منطقه آزاد اروند است.

این گروه به ابتکار عمل"محمود نواصر"، از تحصیلکردگان و فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند تشکیل شده است. تا کنون چندین"پژوهش گردشگری" او نیز مقام برتر جشنواره پژوهشی را کسب کرده است.

با توجه به اینکه شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند و طی دو سال اخیر آسیب جدی دیدند، مسوولان به ویژه نمایندگان مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی باید با تحصیلکردگان و فعالان گردشگری برای رفع سریعتر مشکل های گردشگری جلسه برگزار کنند.

شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی باید طرح‌های مبتکرانه با همفکری فعالان واقعی گردشگری داشته باشند.

ظرفیت نخبگان واقعی گردشگری مهم است و به طور حتم در توسعه صنعت گردشگری کمک‌های بسیاری می‌توانند داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز