رییس کل دادگستری استان خوزستان خبر داد:

آزادی ۱۸۳ زندانی محکوم مالی خوزستان طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰/چشم انتظاری ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد به حمایت خیران

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۵۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۱۳۳۴
آزادی ۱۸۳ زندانی محکوم مالی خوزستان طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰/چشم انتظاری ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد به حمایت خیران
رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه ۱۸۳ زندانی محکوم مالی خوزستان طی ۶ ماهه نخست امسال با حمایت خیران وستاددیه آزاد شدند، گفت: ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیازمند سخاوت خیرین و نیکوکاران هستند تا به آغوش گرم خانواده باز گردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی طی نشستی با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور، مدیر کل زندان های استان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه، اظهار کرد: بیش از ۱۸۳ نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد، به دلیل محکومیت‌های غیر از کلاهبرداری، به واسطه ناتوانی در پرداخت بدهی‌های مربوط به دیه، نفقه، مهریه و چک بلامحل و دیون و تعهدات مالی در زندان به سر می برند که خوشبختانه با کمک خیرین، همت و تلاش ستاد دیه استان طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، از زندان رها و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

او حجم بدهی این تعداد زندانی را بیش از ۶۳۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: زندانی جرایم مالی غیر عمد در واقع خلافکار و مجرم نیست و ناخواسته متحمل ضرر و خسارت‌های مادی و معنوی بسیار شده اند که انتظار می‌رود کمک خیران و نیکوکاران بتواند زندگی تازه‌ای را به این زندانیان ببخشد.

رییس هیات امنای ستاد دیه خوزستان افزود: از مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به ویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده اند، از شکات و خواهان‌ پرونده‌های مربوطه که بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال از طلب خود را بخشیدند، تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بیان کرد: این کار علاوه بر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، رضایتمندی خداوند متعال را به همراه دارد.

رییس دستگاه عدلیه استان  خوزستان در پایان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر می باشند که نیازمند سخاوت خیرین و نیکوکاران ارجمند هم استانی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز