جای خالی حماسه ۴ آذر اندیمشک در تقویم ملی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۵:۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۶۰۵۵
جای خالی حماسه ۴ آذر اندیمشک در تقویم ملی ایران
چهارم آذر نماد ایستادگی و پایمردی مردم اندیمشک در مقابل طولانی ترین بمباران هوایی پس از جنگ جهانی است، که همچنان جای خالی آن در تقویم ملی ایران به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، چهارم آذر همواره یادآور خاطراتی تلخ اما پر از حماسه و غرور برای مردم اندیمشک است.

چهارم آذر سال ۶۵ روزی که به فرموده امام راحل، صدام در اندیمشک قصابی کرد، در این روز مردم اندیمشک صبح را چون دیگر مردم کشور آغاز کردند و هر کس به کار و زندگی روزمره خود مشغول شد و کسی نمی دانست که ساعاتی دیگر شاید عزیزش در کنارش نباشد.

میانه های روز ارتش بعث عراق با ۵۴ فروند هواپیمای بمب افکن به شهری با جغرافیای کوچک اما مردمانی بزرگ حمله می کند و یک ساعت چهل پنج دقیقه به بمباران مناطق مختلف شهری و تاسیس های زیر بنایی اندیمشک مبادرت می کند؛ مناطقی همچون راه آهن پادگان دوکوهه، بازار، شرکت نفت و... .

طولانی ترین بمباران هوایی تاریخ پس از جنگ جهانی دوم به ثبت می رسد و مردمی می مانند با شهری ویران و اجساد عزیزانشان، اما این مصیبت ها دل بزرگ مردم این دیار را به لرزه در نمی آورد و اندیمشک و مردمانش در مقابل دشمن و برای حفظ آرمان های انقلاب و کشور چون کوهی استوار ایستاده اند.

اکنون با گذشت ۳۵ سال از آن واقعه تنها خواسته مردم ثبت این روز در تقویم ملی ایران است که متاسفانه سال هاست وعده مسوولین همچنان عملی نشده است.

۳۵ سال است مردم اندیمشک پای صحبت های مسوولین مختلف نشسته اند و منتظر عملی شدن این وعده هستند./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز