ثبت نخستین روز بدون ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۵:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۷۱۹۹
ثبت نخستین روز بدون ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه برای نخستین مرتبه در ماه‌های اخیر طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد ابتلای به کرونایی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ثبت نشد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز یکشنبه(هفتم آذر ماه 1400) در نود و هفتمین جلسه ستاد کرونای این دانشگاه اظهار کرد: به لطف خدا امروز همایش ملی ره‌آورد خدمت توسط وزارت بهداشت به میمنت تزریق یکصد میلیون دوز واکسن کرونا به مردم عزیز کشورمان، برگزار شد.

او گفت: خوشبختانه این روزها شاهد هستیم که هیچ کدام از شهرهای کشورمان در وضعیت قرمز قرار ندارند و این اتفاق خوب شامل شهرهای جنوب غرب خوزستان هم می‌‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اعلام این خبر که موارد بستری در حوزه فعالیت این دانشگاه نیز به حداقل رسیده است، افزود: یکی از دلایل اصلی شرایط خوب کنونی، تزریق واکسن است.

سلمان زاده بیان کرد: خوشبختانه برای نخستین مرتبه در ماه‌های اخیر طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد ابتلای به کرونایی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ثبت نشد.

او اضافه کرد: با توجه به سویه جدید کرونا که متاسفانه در یکی از کشورهای منطقه نیز گزارش شده است امیدواریم مردم ترغیب بیشتری برای تزریق واکسن داشته باشند و گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نیز حاکی از آن است که افرادی که واکسن را تزریق کرده باشند کمتر به این سویه تازه مبتلا شده‌اند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با اشاره به اینکه باید تا رسیدن به جشن کامل غلبه بر کرونا، تعداد تزریق دوز واکسن‌ها در منطقه را با کار فرهنگی افزایش بدهیم، اضافه کرد: در کنار افزایش آمار تزریق، لازم است با حمایت فرمانداران و همکاری بنادر، گمرکات و پایانه های مرزی و مسافری برای جلوگیری از ورود سویه جدید از مرزهای آبی و زمینی به صورت ویژه مراقبت نماییم و غربالگری در این مرزها را جدی بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: وظیفه اصلی ما صیانت از سلامت شهروندان است و با توجه به موقعیت خاص منطقه و مبادی ورودی زیادی که دارد باید در شرایط کنونی نظارت و پیگیری ها در این مبادی تشدید شوند.

لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود./انتهای پیام

 

نظر شما