اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در دستور کار است/پیگیری ویژه ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی و افزایش تجارت مرزی خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۱:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۸۴۲۶
اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در دستور کار است/پیگیری ویژه ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی و افزایش تجارت مرزی خوزستان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف استان، برنامه‌هایی با توجه به پتانسیل خوزستان بزرگ و پهناور تدوین و دنبال خواهد شد.
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آقارضا فتوحی در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که با حضور استاندار و مسوولان و برخی تولید کنندگان و سرمایه گذاران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین موضوعی که مدنظر ما است و باید آن را به نحوی ویژه دنبال کنیم، روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است. در این راستا، برنامه‌های مختلفی ‌با توجه به پتانسیلی که در این استان بزرگ و پهناور وجود دارد، براساس معیارهایی که می‌تواند منجر به افزایش تولید و افزایش اشتغال شود، را دنبال می‌کنیم.

او گفت: در بخش کشاورزی یکی از موضوع هایی را که باید به صورت ویژه دنبال کنیم، شهرک‌های کشاورزی از قبیل زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات است. در بحث خدمات، بانک‌های استان با توجه به منابعی که دارند، باید وصولی‌ها، با خروجی‌ها و تسهیلاتی که می‌دهند، همخوانی داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: در خصوص اعطای تسهیلات بانک های خوزستان به دلیل اینکه شرکت‌ها از ظرفیت استان استفاده می‌کنند، باید از فرصت این شرکت ها استفاده و بهره‌مند شویم تا منجر به عمران و آبادی استان شود.

فتوحی با اشاره به دیگر برنامه مهم این معاونت، بیان کرد: بحث اشتغال در بین فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مدنظر است؛ در بحث رشته‌های تخصصی، دستگاه‌های اجرایی باید با موسسه های آموزش عالی برنامه داشته باشند که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف چه در کشاورزی، صنعت، نفت، گاز و عمران براساس معیارها، در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به اهمیت تجارت در خوزستان با توجه به همجواری با عراق تصریح کرد: موضوع اساسی که الان بسیار مهم است، تجارت و بازرگانی در خوزستان است. با توجه به وضعیت خوزستان در همجواری با عراق، باید این تعامل ها بیشتر شود و برنامه‌ریزی اساسی در بحث‌های تجاری یکی از موضوع های اساسی است که دنبال خواهد شد. در بحث حمل و نقل و بنادر نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم و باید به این بخش رونق داد.

لازم به ذکر است که در این نشست، موانع و مشکل چند تولید کننده و سرمایه گذار مطرح و از سوی استاندار خوزستان دستورهای لازم داده شد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز