استاندار خوزستان: اختصاص اعتبار قرض الحسنه ۳۹۰۰ میلیارد تومانی ازدواج جوانان توسط دولت پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت است

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۴:۳۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۴۳۹۹
استاندار خوزستان: اختصاص اعتبار قرض الحسنه ۳۹۰۰ میلیارد تومانی ازدواج جوانان توسط دولت پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت است
استاندار خوزستان گفت: ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در مصوبه های سفر ریاست جمهوری لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در نشست شورای راهبردی جمعیت خوزستان که با حضور مسوولان مربوطه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع رشد جمعیت و سیاست های حمایتی از ازدواج و فرزندآوری بحث مهمی است که خوشبختانه تبدیل به قانون شد و امیدواریم طی دو ماهی که قانون تعیین کرده آیین نامه های اجرایی این قانون تدوین شود و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

او گفتد: رشد جمعیت در دنیا یک سیاست راهبردی است. هم اکنون کشورهایی که دچار رشد منفی یا صفر بودند در صدد برآمدند که سیاست های تشویقی رشد جمعیت را در پیش بگیرند.

استاندار خوزستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی رشد جمعیت و فرزندآوری است و به همین علت این قانون حمایت لازم را در بالاترین سطح دارد.

خلیلیان بیان کرد: در استان باید به سمت اجرایی کردن قانون افزایش جمعیت حرکت کنیم. در شاخص های حیاتی بر اساس گزارشی که ارایه شده، استان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد که جای خرسندی است.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: لازمه افزایش جمعیت توسعه زیرساخت ها و بهبود شرایط اقتصادی است که در قالب طرح های سفر ریاست جمهوری پروژه های متنوعی در بخش های مختلف پیش بینی شده است.

او ادامه داد: در چهارچوب مصوبه سفر ریاست جمهوری حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان در نظر گرفته شده و این طرح ها برای بخش های مختلف شامل طرح های آب و فاضلاب، راه ها، بهداشت و درمان و طرح های اشتغال زایی است. سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا منظور شده و بر اساس برآورد صورت گرفته اجرای این طرح ها ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارهای قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در مصوبه های سفر ریاست جمهوری لحاظ شده که می تواند پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت باشد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز