فراهم کردن تسهیلات و فرصت‌های موثر اشتغال زنان رشد و توسعه کشور را به دنبال دارد

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۲:۵۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۵۲۹۳
فراهم کردن تسهیلات و فرصت‌های موثر اشتغال زنان رشد و توسعه کشور را به دنبال دارد
یک فعال امور زنان گفت: با فراهم کردن تسهیلات کسب و کار بستر توسعه اقتصادی و فرصت‌های موثر اشتغال به ویژه برای زنان فراهم خواهد شد.

سمیرا صدری امروز شنبه 27 آذر ماه 1400 در گفت و گو با خبرنگار برنا از شادگان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مهمترین معیار در کشورهای توسعه یافته میزان اهمیت و اعتبار آن کشورها به زنان است زیرا زنان امید یک کشور و بنیانگذار خانواده هستند که باعث رشد و توسعه کشور خواهند شد.

او گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند و در سال های اخیر گرایش بیشتری به تحصیلات دانشگاهی داشته اند، اما نرخ بیکاری در آنها همچنان بالا است که زنان رفته رفته برای تامین معیشت زندگی و امرار معاش دست به کار آفرینی در حوزه های مختلف زده اند هر چند که فرآیند کار آفرینی سخت و دشوار است.

این فعال امور زنان افزود: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد.

صدری بیان کرد: حضور زنان کارآفرین در رونق تولید و اقتصاد نقش و تاثیرگذاری فراوان در سلامت اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.

او با بیان اینکه کار آفرینی از نگاه بنده نو آوری، مخاطره پذیری و ایجاد ساختار اقتصادی و استقلال طلبی است، ادامه داد: باید در هر بخشی یا قشری به سه دلیل مهم از کار آفرینی حمایت شود زیرا کار آفرینی زنان باعث تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد در کشور خواهد شد.

این فعال امور زنان اضافه کرد: در کنار صنایع بزرگ باید صنایع خرد و کسب و کار نیز مورد حمایت و توجه قرار گیرند، چرا که صنایع کوچک به نسبت سرمایه اولیه، در درآمدزایی و اشتغال نقش موثر دارند و به رشد کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کنند.

صدری در پایان یاد آور شد: با توجه به اینکه بانوان خلاقی در جامعه ما به ویژه در مناطق کم برخودار وجود دارد لذا نیاز است برای تامین نیاز آنان از نظر مالی و اقتصادی و هم ورود آنها به اجتماع، کارگاه های اشتغالزایی در این مناطق احداث شود./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز