رییس سازمان صمت خوزستان: ثبت معاملات بخش دولتی و خصوصی در سامانه ستاد الزامی است

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۳:۳۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۳۶۵۳
رییس سازمان صمت خوزستان: ثبت معاملات بخش دولتی و خصوصی در سامانه ستاد الزامی است
رییس سازمان صمت خوزستان گفت: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مکلف هستند تمامی اقدام های خود از جمله واگذاری، معامله ها و پروژه ها را برای شفاف سازی در سامانه ستاد ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری ضمن تاکید بر اینکه ثبت معاملات در سامانه ستاد الزامی است، اظهار کرد: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مکلف هستند تمامی اقدام های خود از جمله واگذاری، معامله ها و پروژه ها را برای شفاف سازی در سامانه ستاد(https://setadiran.ir) ثبت کنند.

او با بیان اینکه دولت برای اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی در سطح کشور هزینه زیادی متحمل شده ضمن اینکه این پروژه ها و خدمات بیشتر توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: پیش از این، واگذاری اینگونه خدمات به پیمانکاران سنتی انجام می شد که در مواردی رانت و فساد را به وجود آورده بود.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: وزارت صمت سامانه ای را برای ساماندهی این بخش طراحی کرده تا تمام معامله های دولتی در این سامانه بارگزاری شوند.

نظری بیان کرد: این سامانه تحت عنوان تدارکات الکترونیکی ستاد به مرحله اجرا درآمده و تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند اقدام ها را در بخش خدماتی، پیمانکاری و هزینه ای از طریق این سامانه انجام دهند.

او ادامه داد: از زمان راه اندازی این سامانه، شفاف سازی خوبی در زمینه واگذاری خدمات به وجود آمده و درصد خطا و رانت در بخش مربوط به این نوع معاملات بسیار پایین آمده و تا حدودی به صفر رسیده است.

نظری اضافه کرد: بخش خصوصی نیز مکلف است قیمت گذاری طرح ها و خدماتی را  که انجام می دهد در این سامانه ثبت کند لذا اگر پروژه و یا معامله ای انجام داد باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کند.

رییس سازمان صمت خوزستان در پایان افزود: این سامانه بر اساس ضوابطی که پیش بینی شده با حضور دستگاه های نظارتی در مزایده ها و مناقصه ها کنترل می شود ضمن اینکه راه اندازی این سامانه در برچیدن فساد و رانت در مسیر واگذاری ها نیز بسیار تاثیر گذار است./انتهای پیام

 

نظر شما