استاندار خوزستان: اجرای طرح پایلوت حل و کاهش مشکل های اجتماعی در ۲۱ منطقه آسیب پذیر استان

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۶۸۷۷
استاندار خوزستان: اجرای طرح پایلوت حل و کاهش مشکل های اجتماعی در ۲۱ منطقه آسیب پذیر استان
استاندار خوزستان گفت: مشکل های مختلف در ۲۱ محله آسیب پذیر از لحاظ بیکاری، اعتیاد، خانوارهای بدسرپرست و بی سرپرست و خانوارهای نیازمند حمایت احصا و شناسایی شده اند و برنامه های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت اشتغال، حل مشکل اعتیاد و حل مشکل های اجتماعی به شکل پایلوت اجرا خواهد شد که می تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در حاشیه نشست شورای اجتماعی استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در محل استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان اظهار کرد: یک مشارکت و همکاری میان دولت و مجلس ایجاد شده که ما دست به دست هم دهیم و مسایل و مشکل های استان خوزستان را در بخش تولید کاهش و برای حل مسایل و مشکل های اجتماعی آن اقدام نماییم.

او گفت: تصمیم های خوبی گرفته شده از جمله اینکه قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجموعه شرکت ها موسسه ها و بانک های خود که در استان فعال هستند ابلاغ نماید که در بحث اشتغال بومی گزینی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین تاکید شد مجموعه بانک ها بتوانند برای ارایه تسهیل های اشتغالزایی اعتبار داشته باشند؛ این تسهیل ها برای بنگاه‌های غیر فعال یا نیمه فعال نیاز است که بتوانیم وضعیت اشتغال را در استان خوزستان بیشتر کنیم.

خلیلیان تاکید کرد: پیمانکاران در اجرای طرح های مختلف اولویت را به نیروهای بومی دهند و پرداخت مالیات شرکت ها و موسساتی که در استان فعالیت می کنند اما دفتر مرکزی آنها در تهران است، مالیات خود را درون استان پرداخت کنند تا با اینکار یک ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق اشتغال و تولید و حل مشکل های اجتماعی استان حاصل شود.

نماینده عالی دولت در استان در پایان اضافه کرد: مشکل های مختلف در ۲۱ محله آسیب پذیر از لحاظ بیکاری، اعتیاد، خانوارهای بدسرپرست و بی سرپرست و خانوارهای نیازمند حمایت احصا و شناسایی شده و برنامه های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت اشتغال، حل مشکل اعتیاد و حل مشکل های اجتماعی به شکل پایلوت اجرا خواهد شد که می تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد./انتهای پیام

 

نظر شما