صادق خلیلیان: اجرای سند آمایش هوشمند سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال آغاز شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۷:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۷۳۸۲
صادق خلیلیان: اجرای سند آمایش هوشمند سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال آغاز شد
استاندار خوزستان با اشاره به آغاز اجرای سند آمایش سرزمینی استان پس از 15 سال، گفت: سند آمایش سرزمینی خوزستان توزیع هوشمندانه فعالیت ها و جمعیت را در استان بر اساس ظرفیت های سرزمین مادری که ما در خوزستان داریم سبب می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز دوشنبه 27 دی ماه 1400 در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور جمعی از مسوولان در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز پس از ۱۵ سال شاهد آغاز پیاده و اجرایی شدن سند راهبردی آمایش سرزمینی استان خوزستان که مصوب و ابلاغ شده، بودیم.

او گفت: این سند یک توزیع هوشمندانه فعالیت ها و جمعیت را در استان بر اساس ظرفیت های سرزمین مادری که در استان داریم، سبب می‌شود تا بتوانیم با حفظ محیط زیست، تعادل بخشی مناسبی در استان داشته باشیم و به توسعه پایدار برسیم تا انشاالله مردم خوزستان از نظر مادی و معنوی بتوانند از آنچه در فرآیند توسعه و رشد اقتصادی محقق می شود بهره مند شوند.

استاندار خوزستان افزود: در این سند ۹ منطقه راهبردی پیش بینی شده است که بر اساس ظرفیت هایی که این مناطق دارند فعالیت های متناسب و قابل اجرا و همچنین فعالیت ها و طرح های غیرمجاز در آنها شناسایی و احصا شده است.

خلیلیان بیان کرد: آن فعالیت هایی که باید مورد پشتیبانی قرار بگیرند و در این مناطق مناسب هستند حتماً از پشتیبانی های دولت برخوردار خواهند شد؛ برخی از مناطق ما در زمینه برخی از فعالیت ها به دلیل اینکه یا ظرفیت آن را ندارند یا ممنوعیت وجود دارد، مجوز فعالیت در آن بخش ها را نخواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق مناطق استان می توانند برخی از فعالیت‌ها را انجام دهند. فعالیت هایی که از نظر پشتیبانی دولت نیز حالت خنثی دارد مجاز هستند اما شامل پشتیبانی دولتی نمی شوند.

استاندار خوزستان در پایان ابراز تصریح کرد: امیدوار هستم با اجرایی شدن این سند از سال ۱۴۰۱ شاهد این باشیم که طرح ها و برنامه های ما در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بتواند در مسیری قرار بگیرد که به توسعه سریع استان به صورت پایدار منجر شود./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز