مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: آغاز دوره های کشوری توان افزایی نجات در محیط های آبی و آنست

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۳:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۷۷۱۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: آغاز دوره های کشوری توان افزایی نجات در محیط های آبی و آنست
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از آغاز دوره های کشوری توان افزایی نجات در محیط های آبی و آنست در دو شهر ستان دزفول و اندیمشک خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی خدادادی با اشاره به برگزاری دو دوره توان افزایی کشوری در استان خوزستان، بیان کرد: 96 نجاتگر جمعیت هلال احمر از 29 استان کشور در خوزستان گرد هم آمده اند تا در دو بخش نجات در محیط های آبی و آنست در شهرستان های دزفول و اندیمشک به توان افزایی مهارت های تخصصی بپردازند.

او گفت: هدف از برگزاری این دوره ها بازآموزی صحیح فنون جستجو و نجات به روش عملی، ارتقای سطح آمادگی و دانش کیفی نجاتگران برای پاسخگویی مناسب به حوادث و سوانح، ارتقای توان جسمانی نجاتگران، آشنایی نجاتگران با شیوه های به روز جستجو و نجات و سنجش سرعت عمل تیم های تخصصی نجات در حوادث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در این دوره ها اشاره و افزود: عملیات جستجو توسط سگ های تجسس در موقعیت های مختلف، برگزاری کارگاه پیش بیمارستانی، برگزاری کارگاه جستجو و نجات شهری، برگزاری کارگاه جستجو و نجات در ارتفاع و اجرای مانور های عملیاتی از جمله برنامه های دوره باز آموزی مربیان و نیروهای عملیاتی پایگاه های آنست است.

خدادادی در پایان اضافه کرد: در دوره توان افزایی نجات در محیط های آبی نیز کارگاه های اصول و مبانی جستجو و نجات در سیلاب، کاربری تجهیزات نجات در سیلاب و تمرین تکنیک های دسترسی به مصدومین در آب از دیگر برنامه های این دوره می باشد.

لازم به ذکر است که دوره توان افزایی تیم های آنست در اردوگاه حضرت ولیعصر(عج) به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک و دوره توان افزایی تیم های نجات در محیط های آبی به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان دزفول در حال برگزاری است./انتهای پیام

 

نظر شما