بازگشت یکصد واحد تولیدی راکد خوزستان به چرخه تولید تا پایان امسال

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۰:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۷۸۳۶
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکصد واحد صنعتی راکد در استان خوزستان تا پایان امسال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی دادخواه در نشست رییس سازمان مهندسین صنعت و معدن کشور با جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران خوزستان که در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کارگروهی با حضور مسولین بسیج مهندسین و شرکت شهرک های صنعتی و مدیران اقتصادی در خوزستان تشکیل شده که موفق به راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ غیرفعال در استان شدند.

او گفت: از جمله این واحدهای صنعتی بزرگ شرکت قند اهواز، شرکت گروه ملی ایران، شرکت هفت تپه بودند که دوباره به چرخه تولید برگشتند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه امسال تا کنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان یکهزار و ۴۰۰ مصوبه تصویب شده، افزود: این تعداد مصوبه مربوط به ۸۰۰ واحد صنعتی است.

دادخواه بیان کرد: متاسفانه ابزاری برای تشویق  و ارایه خدمات به منظور ادامه فعالیت واحدهای راکد که بدهی بانکی دارند و یا دچار مشکل هستند، وجود ندارد.

او اضافه کرد: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به خوزستان تخصیص داده شد تا به واحدهای صنعتی مشکل دار تسهیلات پرداخت شود که قسمت زیادی از سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان با بیان اینکه صنایع رغبتی به گرفتن این تسهیلات ندارند، یادآور شد: به روز رسانی سیستم تولیدی از دیگر مشکل های آنها است.

لازم به ذکر است که در خوزستان یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در خارج از شهرک های صنعتی فعال هستند و بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و ناحیه های صنعتی خوزستان فعالیت دارند.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن کشور امروز از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی اهواز دیدن کرد و با فعالان اقتصادی برای بررسی مشکل ها این واحدهای تولیدی نشستی برگزار کرد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز