استاندار خوزستان: توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۸۶۵۹
استاندار خوزستان: توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست
عملیات اجرایی طرح دو هزار هکتاری بیابان زدایی و نهال کاری با حضور استاندار خوزستان به صورت نمادین با غرس نهال در یکی از مناطق نفتی جنوب شرق اهواز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در حاشیه عملیات اجرایی بیانان‌زدایی و نهال‌کاری، حفظ محیط زیست(آب، هوا و خاک) را که در قانون اساسی به آن تصریح شده، بخشی از حقوق عامه برشمرد و اظهار کرد: ضرورت دارد با اجرای طرح‌های آبخیزداری و نهال‌کاری، ریزگردها را مهار و فضای زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

او با اشاره به ضرورت مقابله با آلاینده‌ها گفت: توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست از این رو بهبود محیط زیست و مهار ریزگردها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار خوزستان با اشاره به خاموشی یکی از فلرهای گازی در ماه‌های اخیر افزود: این اقدام در راستای کمک به جلوگیری از آلودگی هوا انجام شد، گازی که از این فلر متصاعد می‌شد به محصولاتی برای داخل کشور یا صادرات در راستای ارزآوری تبدیل می‌شود یا اینکه بخشی از آن به چاه‌های نفت تزریق می‌شود که بهره‌برداری پایدار در چاه‌های نفت را به دنبال دارد.

خلیلیان یکی از راه‌های کاهش آلاینده‌ها و مقابله با ریزگردها را کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی دانست و بیان کرد: با هم‌افزایی همه دستگاه‌های استان می‌توان هوای پاکی را برای مردم خوزستان به ارمغان آورد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره مسوولیت‌های اجتماعی مناطق نفت خیز جنوب در راستای کاهش آلودگی هوا اضافه کرد: وزارت نفت اقدام هایی را در این زمینه برنامه‌ریزی یا در دست انجام دارد که آغاز طرح عملیاتی دو هزار کاشت نهال یکی از این اقدام ها است.

استاندار خوزستان به عزم مناطق نفت خیز در زمینه خاموش کردن فلرها و تبدیل گازی که از فلرها سوزانده می‌شود به محصولات دیگر تاکید کرد و افزود: همه صنایع و دستگاه‌هایی که در استان فعال هستند وظیفه دارند برای مقابله با آلاینده‌ها تلاش کنند و در این مسیر گام بردارند./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز