دیدار رییس سازمان انرژی اتمی با خانوده شهید"پور حمزاوی" در آبادان؛

محمد اسلامی: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه ایی نفت را به دنبال داشته است/توسعه سایت نیروگاهی دارخوین در دستور کار است

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۲۱:۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۰۱۴۴
محمد اسلامی: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه ایی نفت را به دنبال داشته است/توسعه سایت نیروگاهی دارخوین در دستور کار است
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: طی چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث شده که ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد اسلامی در ادامه سفر امروز(دوشنبه چهارم بهمن ماه 1400) به خوزستان، ساعتی پیش به منظور دیدار با خانواده شهید"صالح پورحمزاوی(شهید صالح پورحمزاوی از شهدای نیروگاه اتمی بوشهر است که در بمباران این نیروگاه در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نایل آمد)، با همراهی احسان عباسپور سرپرست فرمانداری ویژه آبادان در منزل این شهید والامقام حضور یافت.

اسلامی ضمن دیدار با همسر و فرزندان شهید پور حمزاوی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای انرژی هسته‌ای را گرامیداشت.

رییس سازمان انرژی هسته ایی کشورمان که پیش از این دیدار به منظور بررسی سایت دارخوین در این شهر حضور یافته بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف ما توسعه ظرفیت های برق نیروگاه های اتمی است که سایت دارخوین یکی از مکان های مدنظر است تا بتوانیم با استفاده از مناسبت های لازم و برنامه ریزی،  یکی از اولویت های ما در این خصوص در نظر گرفته شود.

او گفت: امروزه پاک ترین، پایدارترین و قابل اعتماد ترین و اقتصادی ترین ظرفیت، تولید برق نیروگاه های اتمی است. در همین بین تاکیدات مقام معظم رهبری و کسری ۱۷ هزار مگاواتی برق در کشور ما را بر آن داشته تا تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر بگیریم که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است. این امر باید تا سال ۱۴۲۰ در مدار قرار تولید بگیرد.

 اسلامی در پایان تصریح کرد: طی چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث شده که ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی داشته باشیم. همچنین از لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم به کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای هستیم و تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به این امر کرده است. قطعاً ما باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز