هیچ گروه‌ سنی از اُمیکرون در امان نیست/تزریق دوز سوم واکسن الزامی است

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۴:۳۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۰۴۶۳
هیچ گروه‌ سنی از اُمیکرون در امان نیست/تزریق دوز سوم واکسن الزامی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در تست‌‎های گرفته‌ شده روزهای اخیر، بیشتر افرادی که در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به کرونا مبتلا شدند، درگیر سویه‌ی امیکرون بوده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه 1400 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدون تردید در حال حاضر گونه کرونای غالب در جامعه از نوع اُمیکرون است.

او با اشاره به اینکه هیچ کدام از گروه‌های سنی از اُمیکرون در امان نیستند، گفت: این نشان می‌دهد که شرایط کرونایی ما به هیچ عنوان بهبود نیافته و باید هر لحظه در انتظار یک طغیان احتمالی باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: بر خلاف تصور عمومی همیشه ابتلا به اُمیکرون خفیف نیست و افرادی که واکسن نزده‌اند و یا بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است درگیری شدید پیدا کنند.

سلمان زاده بیان کرد: کماکان تنها راه در امان ماندن از اُمیکرون تزریق واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله مناسب از دیگران، عدم شرکت در تجمع ها  و شستن مکرر دست‌ها است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تزریق یک یا  دو دوز واکسن ایمنی شما در برابر این سویه را تضمین نمی‌کند و تزریق دوز سوم برای کسانی که دو دوز قبلی را تزریق کرده‌اند، الزامی است.

او با اشاره به ابتلای 20 نفر طی شبانه روز گذشته در محدوده فعالیت های این دانشگاه، گفت: طی روز گذشته پنح نفر بستری و دو نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها 12 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۳۵۱ هزار و ۲۶۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۵ نفر بستری و ۱۴ هزار  و ۹۴۵ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

 لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز