اقتصادی کردن کشاورزی خوزستان باید مورد توجه مدیران قرار گیرد/ضرورت توجه به ظرفیت های شیلات استان

۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۱۲:۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۳۷۰۳
اقتصادی کردن کشاورزی خوزستان باید مورد توجه مدیران قرار گیرد/ضرورت توجه به ظرفیت های شیلات استان
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: دیدگاه ما به عنوان سیاستگذاران دولت در همه سطوح در استان، رونق بخشی به اقتصادی کردن کشاورزی است تا منجر به افزایش اشتغالزایی مردم منطقه شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آقارضا فتوحی در حاشیه بازدید از پروژه شیلات شهرستان اندیمشک ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم‌ با توجه به اهدافی که انقلاب اسلامی داشته در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

او گفت: ظرفیت‌های مناسب در حوزه شیلات و کشاورزی در استان خوزستان و به ویژه شهرستان اندیمشک وجود دارد که ضرورت دارد مدیران متولی در این حوزه  در زمینه افزایش تولیدها و اقتصادی کردن کشاورزی در این منطقه دقت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: باید راندمان‌ها را در واحد سطح افزایش دهیم تا محصولاتی که تولید می‌شوند برای تولید کننده اقتصادی باشد. دیدگاه ما به عنوان سیاستگذاران دولت در همه سطوح در استان، رونق بخشی به اقتصادی کردن کشاورزی است تا منجر به افزایش اشتغالزایی مردم منطقه شود.

فتوحی با بیان این که در حوزه صنایع از نظر اشتغال به منابع بیشتری نیاز است، بیان کرد: پتروشیمی‌های استان فقط دو درصد اشتغال را به خود اختصاص داده اند این در حالی است که بخش کشاورزی، با وجود نظرهای مختلف کارشناسان در این زمینه، می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل‌های متعددی را ایجاد کند.

او با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات کشاورزی به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در استان، اضافه کرد: خوزستان نخستین استان کشور از نظر تولیدهای کشاورزی است، همچنین تولید شیلات در استان به حدود ۱۴۰ هزار تن خواهد رسید که یکی از برنامه‌ها ما در حوزه شیلات افزایش میزان تولید به ۵۰۰ هزار تن طی چهار سال آینده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان از همه  دستگاهای اجرایی مرتبط با بخش کشاورزی و شیلات خواست که به صورت ویژه در این زمینه ورود کنند تا این دو حوزه رونق یابند./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز