ضرورت آماده‌سازی ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل خوزستان برای کار در بخش خصوصی

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۳:۳۳:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۲۱۸۴
ضرورت آماده‌سازی ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل خوزستان برای کار در بخش خصوصی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه سزاوار نیست خوزستان بیش از ۱۴ درصد بیکاری داشته باشد، گفت: حدود ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل داریم که باید کمک کنیم برای بخش خصوصی آماده شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آقارضا فتوحی در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوع های اساسی که باید امروزه در بحث تولید، خدمات‌رسانی و بخش‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد، آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مهارت‌آموزی است.

او گفت: مهارت‌آموزی مهمترین موضوعی است که در کشورهای توسعه‌یافته برای توسعه منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت مد نظر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه بر اساس منافع ملی باید یک نگرش سیستمی برای آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشیم، افزود: ۸۲ درصد از منابع نفت و گار کشور در استان خوزستان واقع است و این منابع را باید با دانامحوری و هدایت این مجموعه به نحو احسن مدیریت کرد تا ارزش افزوده مناسبی از این ثروت خدادادی به دست بیاوریم که این موضوع نیز به آموزش بازمی‌گردد.

فتوحی بیان کرد: اگر تلفیق علم و صنایع را داشته باشیم؛ هم اشتغال را به دنبال دارد هم افزایش کیفیت را، بنابراین باید اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان اثرگذاری لازم را داشته باشد.

او اضافه کرد: خداوند توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته و این استان هنوز شناسایی نشده است به این مفهوم که پتانسیل‌های موجود، واقعا شکوفا نشده‌اند؛ چه در بخش صنایع، چه کشاورزی و چه در اتصال به دریا.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان توضیح داد: این مهارت‌آموزی است که می‌تواند اشتغال پایدار را به دنبال داشته باشد. ۶.۴ میلیون هکتار در بخش توسعه کشاورزی استان خوزستان مطرح است که ۱.۲ آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که حدود ۳۲ درصد آب‌های جاری کشور در استان خوزستان قرار دارد. ما به عنوان افراد فنی بنا نیست که حتما مدیر باشیم بلکه کارشناسان هستند که می‌توانند پتانسیل موجود را شکوفا کنند.

فتوحی با بیان اینکه کشورهای دیگر از کمترین منابع بیشترین بهره‌وری را برده اند، افزود: می‌توان با ترویج مهارت، اثرگذار شد. در بیانیه گام دوم تاکید شده است که باید در راستای پیشرفت اهداف نظام، خلاقیت و نوآوری داشته باشیم و کارآفرین تربیت کنیم تا از این منابع نتیجه بگیریم.

او با بیان اینکه سزاوار نیست خوزستان بیش از ۱۴ درصد بیکاری داشته باشد، ادامه داد: اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای پتانسیل بسیار بالایی دارد زیرا حلقه‌ایست که به تمام صنایع وصل است. چرا کشورهای متخاصم به استان خوزستان طمع دارند؟ زیرا در آن منابع و امکان هایی وجود دارد و نیروی انسانی توانمند و آگاه می‌تواند باعث ایجاد تغییر در این استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل داریم که باید کمک کنیم برای بخش خصوصی آماده شوند. باید تکنولوژی جدید را وارد کشور کنیم تا آینده روشنی برای استان داشته باشیم./انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز