استاندار خوزستان: فرهنگ غنی خوزستان باید در سطح بین‌المللی معرفی شود

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۶:۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۷۹۳۸
استاندار خوزستان: فرهنگ غنی خوزستان باید در سطح بین‌المللی معرفی شود
استاندار خوزستان بر توسعه حرکت‌های تحول آفرین در همه ابعاد فرهنگی و هنری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز پنجشنبه 19 اسفند ماه 1400 در آیین معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که با حضور سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز برگزار شد، زیربنای حرکت و توسعه هر جامعه ‌را فرهنگ دانست و اظهار کرد: ابعاد مختلف توسعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… بهم پیوسته هستند و با هم ارتباط دارند از این رو لازم است توسعه همه‌جانبه و متعادل را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ دنبال کنیم.

او سیاست‌های متناسب با دولت انقلابی و مردمی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را مهم خواند و گفت: در استان خوزستان باید بتوانیم حرکت‌های  تحول آفرین در  همه ابعاد فرهنگی و هنری مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجمسمی، شعر و ادب، رسانه و… داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل های زیرساختی در استان افزود: در زمینه رفع مشکل های زیرساختی که بخشی از آن ریشه در انفعال هشت سال گذشته دارد در تلاش هستیم تا وضعیت استان را تغییر دهیم و در این زمینه نیز اقدام های مهمی در دست انجام است اما این مساله نباید موجب شود که فرهنگ و هنر غنی استان مورد غفلت قرار گیرد.

خوزستان استانی غنی از منظر تنوع قومی و فرهنگی

خلیلیان بیان کرد: خوزستان از منظر تنوع قومی و فرهنگی استانی غنی به شمار می‌ آید که باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره مند شد. اهالی فرهنگ، رسانه، متولیان و تمامی افراد مرتبط با این حوزه‌ها باید دست به دست هم دهند و استان را در این زمینه به اوج خود برسانند.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: وقتی نام خوزستان‌ به میان می‌آید نباید کسی احساس دلسوزی کند چرا که خوزستان استانی بزرگی و برخوردار از ظرفیت‌های عظیم است و اقدام های بزرگی در این استان به انجام رسیده و انجام خواهد شد. لذا خوزستان با داشتن فرهنگ غنی می‌تواند در سطح بین المللی مطرح و معرفی شود و مورد حمایت قرار گیرد.

نقاط قوت خوزستان را انعکاس دهیم

استاندار خوزستان اضافه کرد: امروز همه کسانی که در خوزستان در همه ابعاد فعالیت می‌کنند و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید ضمن کمک به رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را  انعکاس دهند تا جایگاه استان در سطح کشور به خوبی نشان داده شود و مسیر حرکت استان به سمت توسعه سرعت گیرد.

او مساله فرهنگ را دارای پیچیدگی‌های خاص خود دانست و تصریح کرد: در بُعد سیاست‌گذاری فرهنگی باید تجدید نظر کرد و سیاست‌هایی متناسب در این حوزه ها در پیش بگیریم، کشور ما زیرساخت‌های مستحکمی در زمینه  فرهنگ غنی اسلامی دارد که مساجد یکی از این زیرساخت‌ها هستند.

استفاده از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگی

خلیلیان افزود: ضرورت دارد مساجد را  محور کار، محور ارتباط با مردم و محور اقدام های فرهنگی قرار دهیم از مساجد به عنوان ظرفیت بزرگ نباید غافل شد و باید به بهترین شکل از این نهاد تاثیرگذار در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

استاندار خوزستان در پایان استفاده از ابزارهای نوین و فرانو یا پست مدرن را از اتفاق های مهم در عصر حاضر دانست و بیان کرد: فضای مجازی به گونه‌ای در حال توسعه است که اگر با آن تطبیق پیدا نکنیم از قافله عقب خواهیم ماند. با توجه به این که جوانان با این فضا آشنا هستند پس باید از همه ابزارها در راستای پیشبرد اهداف بهره گیری شود.

لازم به ذکر است که در این آیین از زحمت های"محمد جوروند" مدیرکل پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تجلیل شد و "حجت الاسلام رضا کلاه کج" نیز به عنوان مدیر کل جدید معارفه شد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز