جوانان خوزستان با چالش های متفاوتی روبرو هستند

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۱:۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۳۴۱۵
جوانان خوزستان با چالش های متفاوتی روبرو هستند
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: موضوع جوانان در کشور یک مسیله ی جدی است و جوانان در خوزستان با چالش های متفاوتی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حمید بنی تمیم امروز سه شنبه 9 فرودین ماه 1401 در آیین تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان خوزستان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ فرمان مقام معظم رهبری در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع جوانان در کشور یک مسیله ملی است و همه باید در قبال آن احساس مسوولیت کنند.

او گفت: انتظارهای مقام معظم رهبری در ۱۳ بخش است و ایشان به تربیت جوانان پاک و توجه به هویت، اعتماد و استقلال جوانان، توجه به ازدواج جوانان، انجام کار فوق العاده برای رفع آسیب‌های اجتماعی، اطمینان و اعتماد به ویژه به جوانان مومن و انقلابی، مصون سازی فرهنگی جوانان، توجه و چاره اندیشی پیرامون تاثیرات سو فضای مجازی، ترغیب جوانان به سمت کتاب و کتاب خوانی، الگوسازی برای جوانان و توجه به اهمیت بخش ورزش، تقویت و حفظ روحیه جوانان، مقابله با انحراف و خرافه گرایی در جوانان، مقابله با ترویج و مصرف مواد مخدر در بین جامعه جوان و وتقویت توامان علم و نوآوری در بین جوانان، مهمترین موضوع هایی است که مقام معظم رهبری چند مرتبه در خصوص آن به ما مدیران و مسوولان تذکر داه اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با اشاره به وضعیت جوانان استان و بررسی شاخص های مختلف افزود: در رشد جمعیت جوان، نرخ بیکاری، ازدواج و طلاق، سن ازدواج، نفوس و مسکن، ضریب نفوذ اینترنت و فضای مجازی، بهداشت روانی و عمومی، خودکشی، اعتیاد، اوقات فراغت و مسایل این چنینی ما به هفت نقطه قوت، هفت نقطه ضعف، پنج فرصت و هشت مورد تهدید رسیدیم.

او با طرح این سوال که چرا علیرغم توجه مدیران ارشد نظام، جوانان همچنان سال ها است با چالش هایی رو برو هستند، بیان کرد: جوانان همچنان با مشکل هایی از قبیل بدبینی به جوانان، کاهش اعتماد به جوانان، کاهش نشاط و شادابی دست به گریبان هستند.

مقام عالی ورزش و جوانان خوزستان در پایان اضافه کرد: راهبردهای ساماندهی امور جوانان در پنج بخش عمده پیش‌بینی شد که هر بخش شامل زیر مجموعه هایی است، که امیدوارم به لطف پروردگار متعال و با حمایت مقام عالی وزارت، استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان و همه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی از وضعیت موجود عبور و به وضعیت مطلوب برسیم.

لازم به ذکر است که سید حمید سجادی صبح امروز پس از ورود به فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز، نخستین سفر یک روزه خود را آغاز کرد. افتتاح استخر ویژه جانبازان و معلولان، بازدید از پروژه های نیمه تمام عمرانی ورزشی و حضور در مشهد الشهدای شلمچه و یادمان هویزه از دیگر برنامه سفر سجادی به خوزستان است./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز